×
×
جدیدترین‌‌ها

دلایل باخت حسن یزدانی از نگاه عباس جدیدی

  • کد نوشته: 49037
  • شهریور 28, 1401
  • پیشکسوت کشتی ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک، شکست حسن یزدانی را ناشی از استراتژی نادرست او در این مبارزه در مقابل آنالیز دقیق و علمی آمریکایی‌ها ارزیابی کرد و گفت: نگاه ما به آنالیز مانند آمریکایی‌ها باید یک نگاه علمی و تخصصی باشد.
    دلایل باخت حسن یزدانی از نگاه عباس جدیدی

    نخست نیوز : عباس جدیدی ، درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای قهرمانی جهان که با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز وعنوان نایب قهرمانی تیمی پس از آمریکا همراه بود، اظهار کرد: فکر می‌کنم برای تحلیل ارزیابی عملکرد کشتی ایران در این رقابت‌ها زود است چرا که باید صبوری کنیم تا کادر فنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی گزارشی از عملکرد تیم، اردوهای چند ماهه و نتایج انفرادی و تیمی را ارائه کنند تا پس از آن نسبت به تحلیل و ارزیابی و ارائه نقاط ضعف و قوت تیم نظرات کارشناسی ارائه شود. قطعا در این صورت است که می توانیم از این مباحث برای کمک به کشتی در جهت رفع نقایص و برجسته‌کردن نقاط قوت استفاده کنیم.

    دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک، افزود: کشتی آزاد ما در غیاب روسیه به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید و کشتی فرنگی ما نیز نتیجه خوبی نگرفت. اگر بخواهیم درباره عملکرد فدراسیون کشتی در این رقابت‌ها صحبت کنیم باید نتایج آزاد و فرنگی را با یکدیگر ارزیابی کنیم. اما درباره نتایج آزاد باید بگویم ایران، روسیه و آمریکا، صرف نظر از تک ستاره های دیگر کشورها، ۳ ضلع قدرت کشتی در جهان هستند. درست است ما به عنوان نایب قهرمانی رسیدیم اما نباید این موضوع را نیز نادیده بگیریم که یکی از کشتی گیران ما نتوانست در این مسابقات حاضر شود که به لحاظ امتیاز تیمی تاثیر زیادی داشت.

    دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک، با تاکید بر اینکه می‌توانستیم جلوی آمریکایی‌ها بهتر از این ها عمل کنیم، گفت: ما باید بررسی کنیم که چرا جلوی آمریکایی‌ها در برخی اوزان متزلزل بودیم. به اعتقاد من، آنالیز و پیرو آن برنامه ریزی برای نحوه مبارزات در این باخت‌ها تاثیرگذار بود. آنالیز دو بخش تجربی و تخصصی دارد، تجربی به این معناست که هر بیننده کشتی می‌تواند آنالیز سطحی داشته باشد اما آنالیز تخصصی یک کار فنی و علمی است، به این معنا که تو مو می‌بینی و من پیچش مو. آنالیز یک کار علمی پیچیده است و ما باید به این مبحث به عنوان یک تخصص نگاه کنیم نه اینکه اقدام به آنالیز تجربی کنیم که هر کسی در هر سطحی بر مبنای دانش خود آن را ارائه می‌کند و بلد است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *