×
×
جدیدترین‌‌ها

اذعان مقام‌های آمریکایی در ناکارآمدی تحریم‌های ضد روسی

  • کد نوشته: 49015
  • شهریور 27, 1401
  • مقام‌های آمریکایی اذعان داشتند که تحریم‌های ضد روسی تحت رهبری ایالات متحده، اقتصاد مسکو را تحت تاثیر قرار نداده است.
    اذعان مقام‌های آمریکایی در ناکارآمدی تحریم‌های ضد روسی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، با افزایش عایدات انرژی و تقویت روبل، این مقام‌های آمریکایی همچنین تاکید کردند که تاثیر تحریم‌ها علیه مسکو هنوز احساس نشده است.

    آمریکا، ناتو و متحدان اروپایی‌اش با وضع تحریم‌های اقتصادی غیرمنتظره‌ای علیه مسکو به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ واکنش نشان دادند.

    روسیه در عرض دو هفته پس از حمله، به یکی از کشورهای جهان با بالاترین میزان تحریم‌ها تبدیل شد، اما پس از دوره‌های پی در پی مجازات‌ها، تحریم‌های انرژی و اخراج از سیستم بانکی سوئیفت، مسکو از صادرات سوخت‌های فسیلی خود سود بی‌سابقه‌ای به دست آورده و روبل این کشور نیز در برابر دلار به همان اندازه قوی است و نرخ تورم روسیه نیز کاهش یافته است.

    شبکه خبری سی.ان.ان همچنین از قول یکی از مقام‌های آمریکایی اضافه کرد: ما انتظار داریم که مسائلی چون سوئیفت و تمامی تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه در نهایت اقتصاد این کشور را تضعیف کند. واشنگتن امیدوار است که با این تحریم‌ها، اقتصاد روسیه رو به زوال برود.

    در این میان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در جریان نشست اقتصادی اخیر خود اعلام کرده بود که حمله رعدآسای اقتصادی غرب علیه مسکو شکست خورده است.

    مقام‌های آمریکایی با وجود این شکست واضح گفته‌اند که انتظار دارند ببینند اقتصاد روسیه تا اواسط ۲۰۲۳ سقوط می‌کند. کمبود مواد خام خارجی و مولفه‌های دیگر تا آن زمان مشخص می‌شود و آمریکا همواره این تحریم‌ها را یک بازی طولانی مدت می‌بیند.

    جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مارس ۲۰۲۲ مدعی شده بود که تحریم‌ها باعث افول اقتصاد روسیه شده است.

    در این میان، اما اروپا بابت وضع تحریم‌هایی علیه روسیه خودش دچار آسیب‌ها و ضرر اقتصادی شده است. هزینه‌های سوخت در سراسر قاره اروپا افزایش داشته، نرخ تورم در اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود در تاریخ این بلوک رسیده و حتی در آلمان نیز که قدرتمندترین صنعت را در این اتحادیه دارد، بحران انرژی می‌تواند به صنایع این کشور لطمه بزند.

    مقام‌های اروپایی نیز مانند همتایان آمریکایی خود تاکید کرده‌اند که در بازه‌ای طولانی مدت، این تحریم‌ها بر روسیه اثر می‌گذارد.

    جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی اخیر خود در پارلمان اروپا گفته بود: تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است اثر سریعی نداشته باشد اما مانند رژیم برای کاهش وزن است و شما به یکباره چندین کیلو از وزن خود را از دست نمی‌دهید بلکه چندین هفته طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه برسید!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *