×
×
جدیدترین‌‌ها

حمایت الحلبوسی از درخواست مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام

  • کد نوشته: 46312
  • مرداد 14, 1401
  • رئیس پارلمان عراق از درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد.
    حمایت الحلبوسی از درخواست مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با انتشار توییتی حمایت خود از درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام به عنوان راه حل خارج کردن عراق از بن بست سیاسی را اعلام کرد.

    وی در این باره تاکید کرد: پارلمان؛ نماینده مردم است و گروهی که تحصن کرده‌اند بخشی از موجودیت پارلمان هستند و به هیچ وجه نمی‌توان از اراده و خواست آنها برای برگزاری انتخابات زودهنگام طبق خواسته مقتدی صدر چشم پوشی کرد.

    این اظهارات پس از آن مطرح شد که رهبر جریان صدر چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام شد و گفت: بعد از اینکه ملت حرف خود را آزادانه و خودجوش زدند، گفت‌وگو دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

    علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *