×
×
جدیدترین‌‌ها

محمد حسین روشنک:
خسارت مرگ زود هنگام به خاطر کرونا

  • کد نوشته: 4589
  • فروردین 29, 1400
  • برای اجتناب از مرگ زود هنگام انسان‌ها، حتی اگر خود مقصر باشند باز هم باید تلاش شود.

    خسارت مرگ زود هنگام به خاطر کرونا

    محمد حسین روشنک: برای اجتناب از مرگ زود هنگام انسان‌ها، حتی اگر خود مقصر باشند باز هم باید تلاش شود.

    مدتی است که موضوع شهادت مظلومانه بزرگ‌مردان مقاومت، بوسیله آمریکای ترامپی و همچنین شهادت جمعی بی‌گناه در هواپیما و مراسم تشییع سرباز بزرگ وطن، مالک اشتر دوران و رستم واقعی شاهنامه، سردار شهید سلیمانی ناشی از همان اقدام ناجوانمردانه و مرگ جمعی در حرکت کور مقابله با گرانی بنزین و عدم کنترل ویروس کرونا مطرح است.

    در این تردیدی نیست که چه آن شهادت‌ها از نوع بزرگ‌مردان مقاومت که افتخار هر ایرانی است، باشد و چه از دست رفتن شهادت‌گونه و زود هنگام و حتی مرگ‌هایی که اجتناب پذیر بوده، خسارت است.

    اما آیا رفتار افراد و رسانه‌های خارجی و داخلی که فقط به دو نوع، یعنی از دست رفتن شهادت‌گونه در هواپیما و مرگ در تجمع غیر قانونی بنزینی می‌پردازند ولی به شهادت مردان مقاومت و تشییع جنازه و از همه مهم‌تر هزاران نفری که در جریان عدم مقابله جدی با کرونا شهید و یا کشته شده و می‌شوند، توجه ندارند، جای تعجب ندارد؟

    واقعا آیا مرگ زود هنگام انسان‌هایی که در چنگال ویروس کرونا که قابل کنترل توسط مسوولین مربوطه تحت عنوان ستادها  بوده، شهید و یا کشته شده‌اند خسارت نیست که به آن توجه نمی‌شود؟

    چرا نماینده تبریز که به مرگ جمعی بی‌گناه و یا مقصر که در جریان اعتراض و بلوای گرانی بنزین شهید و یا کشته شده‌اند می‌پردازد، به صدها و هزاران نفری که به دلیل تصمیمات و مدیریت‌های غلط در مقابله با کرونا و عدم کنترل سفرهای  نوروزی شهید و کشته شده و خواهند شد نمی‌پردازد؟

    آیا جان های که زودهنگام از دست رفته و خواهند رفت، ارزش نداشته و ندارد؟

    آیا کشتارهای کرونایی قابل کنترل نبوده و نیست؟

    اگر قابل کنترل بوده که واقعا بوده و کنترل نشده، کدام مسوول مقصر است؟

    اگر مقصر وجود دارد که دارد ، چرا هیچ کس اعتراض نمی‌کند و هیچ کس محاکمه و استیضاح نمی‌شود؟

    واقعا جان انسان‌هایی که با ویروس منحوس کرونا کشته می‌شوند بی ارزش است؟

    آیا تحقق تفکر تیم مقابل مقابل تیم مدیریت فعلی وزارت بهداشت و درمان و شخص آقای دکتر نمکی، مانند دکتر ملک‌زاده که همان ابتدا می‌گفت باید هفتاد درصد مردم به ویروس مبتلا شوند تا کرونا تمام شود، در برنامه ستاد ملی کرونا قرار داشته و دارد؟

    مردم ایران اسلامی که قدردان تلاش‌ ایثارگرانه کادر درمان و تیم مدیریت وزارت بهداشت و درمان و شخص آقای دکتر نمکی بوده و هستند، انتظار دارند اجازه داده شود این تیم ماموریت سلامت جامعه را انجام دهند.

    وظیفه اداره اقتصادی کشور برعهده دیگران است که باید بدون فدا کردن جان انسان ها با کرونا انجام دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *