×
×
جدیدترین‌‌ها

حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به مراسم تشیع شهید فلسطینی

  • کد نوشته: 41707
  • اردیبهشت 27, 1401
  • نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان انتقال پیکر شهید فلسطینی از بیمارستان به مسجد الاقصی جهت اقامه نماز، با حمله به شرکت کنندگان و شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سوی آمبولانس حامل پیکر این شهید، به مراسم تشیع وی تعرض و بی‌حرمتی کردند.
    حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به مراسم تشیع شهید فلسطینی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از المیادین، عصر دوشنبه،‌ نیروهای اسرائیلی با اشغال قبرستان مجاهدان فلسطینی در باب السهره قدس اشغالی به شرکت کنندگان در تشیع پیکر ولید الشریف، شهید فلسطینی تعرض کرده و مانع برگزاری مراسم سوگورای آنها شدند.

    طبق گزارش المیادین،‌ نیروهای رژیم صهیونیستی با برقراری فضایی سرکوب شده از رسیدن آمبولانس به محل مورد نظر جلوگیری کردند.

    همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در هنگام ورود آمبولانس حامل پیکر این شهید، نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی آمبولانس گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

    هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد در درگیری‌هایی که در قبرستان میان شرکت کنندگان در مراسم تشییع و نیروهای اسرائیلی صورت گرفت، ۱۶ تن زخمی و مجروح شدند.

    پیکر ولید شریف شهید فلسطینی ۲۴ ساله از ۱۴ اردیبهشت در سردخانه‌های رژیم صهیونیستی نگه‌داری و از دادن پیکر این شهید به خانواده وی امتناع ورزیده می‌شد تا اینکه در شامگاه دوشنبه پیکر وی به خانواده تحویل و به خاک سپرده شد.

    این شهید در ۲۲ فروردین ماه توسط نیروهای اسرائیلی مجروح شد. از زمان مجروح شدن این جوان فلسطینی که ساکن بیت حنینا است، وضعیت وی وخیم و سخت توصیف شده است، زیرا وی از خونریزی شدید مغزی رنج می برد و از ناحیه جمجمه دچار شکستگی شده بود.

    درهمین راستا، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای حمله نظامیان اسرائیلی به عزاداران ولید الشریف و قبرستان مجاهدین در قدس را اقدامی وحشیانه توصیف کرد.

    در این بیانیه‌ آمده است که دولت اسرائیل تنها مسئول این جنایات است و هیچ صلح و ثباتی در منطقه وجود ندارد مگر با پایان این اشغالگری و دستیابی به آزادی و استقلال و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و تأسیس کشور مستقل با پایتختی قدس شرقی منجر شود.

    تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست رویکردهای دوگانه خود در مواجهه با جنایات را کنار بگذارد و به جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان پرداخته شود.

    همزمان وزارت امور خارجه اردن حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به عزاداران و حاضران در مراسم تشییع شهید ولید الشریف در قدس اشغالی را محکوم کرد. سخنگوی این وزارتخانه گفت: حمله به عزاداران که منجر به مجروح شدن بسیاری شد و نقض حرمت قبرستان یک رفتار غیرانسانی و محکوم و مردود است. اسرائیل باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه به عنوان قدرت اشغالگر قدس شرقی احترام بگذارد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه اردن از اسرائیل خواست این اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند و جلوی همه تخلفات علیه فلسطینی ها را بگیرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *