×
×
جدیدترین‌‌ها

خاموشی‌ها به صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان خسارت جدی می‌زند

  • کد نوشته: 41611
  • اردیبهشت 26, 1401
  • محمدرضا رضایی کوچی ، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، بیان کرد: چند سالی است که کشور در فصول گرم سال با کمبود برق مواجه است.
    خاموشی‌ها به صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان خسارت جدی می‌زند

    نخست نیوز :  برق خانگی را که نباید قطع کرد، اگر خاموشی ها به سمت صنایع نیز هدایت شود به تولید داخل و به صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان خسارات زیادی وارد می کند.

    وی در ادامه اظهار کرد: نتیجه این خسارت به صنایع، گرانی در سطح بازار است. ما در دو سال گذشته این موضوع را تجربه کردیم. یکی از عوامل گرانی سیمان و فولاد قطعی برق این صنایع و وارد شدن خسارت به این حوزه بود. در سال جاری تدابیری صورت گرفت تا در فصلی مانند زمستان که تولید برق کم تر است، تولید را افزایش داده و بخشی از تولید را ذخیره کنیم، بدین ترتیب در فصل تابستان خسارت کم تری به این صنایع وارد می شود.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت نیرو در سال جاری گام های مثبتی را برای جلوگیری از خاموشی ها چه در حوزه خانگی و چه در حوزه صنعتی برداشته است اما به طور کلی این یک برنامه کوتاه مدت است و در بلند مدت ما باید تولید برق را افزایش دهیم تا خاموشی را در صنایعی نظیر فولاد و سیمان شاهد نباشیم.

    رضایی در پایان تاکید کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تا دو سال آینده با افزایش تولید، باید کمبود برق جبران شود تا در هیچ فصلی برق کارخانجات به ویژه صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان قطع نشود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *