×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده اردبیل: اصلاح الگوی کشت نقش بسزایی در مدیریت منابع آبی دارد

  • کد نوشته: 41466
  • اردیبهشت 25, 1401
  • نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استفاده از روش های آبیاری نوین برای کشت محصولات و تعیین الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه دو مولفه ای است که می تواند نقش ویژه ای در کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی و مدیریت منابع آبی ایفا کند.
    نماینده اردبیل: اصلاح الگوی کشت نقش بسزایی در مدیریت منابع آبی دارد

    نخست نیوز : صدیف بدری ، با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف در حوزه کشاورزی، بیان کرد: از نظر بنده لازم است به منظور مدیریت منابع آبی در حوزه کشاورزی سیستم آبیاری نوین نسبت به گذشته با جدیت بیشتری دنبال شود و شاهد عملیاتی شدن آن به طور گسترده باشیم.

    وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی کشت اظهار کرد: لازم است به منظور مدیریت منابع آبی متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و استان الگوی کشت تعیین شود. باید الگوی کشت محصولاتی که مصرف آب بالا و بازده اقتصادی پایینی دارند اصلاح شود. از سوی دیگر باید به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم و سویا که از بعد امنیت غذایی برای کشور حائز اهمیت هستند توجه ویژه ای شود.

    نگاه کارشناسی در تعیین الگوی کشت وجود ندارد
    نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در تولید گندم خودکفا بودیم اما متاسفانه به دلیل سیاست های غلط در حوزه کشاورزی به وارد کننده این محصول تبدیل شده ایم و این نشان می دهد که برنامه ریزی منسجم و مدبرانه ای در بحث الگوی کشت وجود ندارد.

    بدری در پایان با تاکید بر اینکه باید بیش از گذشته با نگاه کارشناسی به الگوی کشت توجه شود، عنوان کرد: تعیین الگوی کشت متناسب با شرایط هر منطقه نقش ویژه ای در مدیریت منابع آبی کشور ایفا می کند و برنامه هفتم توسعه فرصت مناسبی است که به بحث الگوی کشت به شکل دقیق تری پرداخته شود.

    برچسب ها صدیف بدری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *