×
×
جدیدترین‌‌ها

“بیانیه جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اصلاحات اقتصادی دولت آیت الله رئیسی “

  • کد نوشته: 41265
  • اردیبهشت 23, 1401
  • شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که ذهن نخبگان سیاسی واقتصادی کشور از همه جناح ها،وسلیقه ها را به خود مشغول ساخته است این وضعیت، بیانگر وجود یک حس دلسوزی مشترک و اراده ملی جهت حل و رفع معضلات اقتصادی ایران است .
    “بیانیه جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره  اصلاحات اقتصادی دولت آیت الله رئیسی “

    نخست نیوز : شرایطی که معلول تورم جهانی و خصومت‌ورزی آمریکا علیه ملت ایران در تشدید تحریم‌ها، اثرات ناشی از جنگ اوکراین، قاچاق کالا از کشور به بیرون از مرزها و ارث و میراثی که از قبل با خزانه خالی و بدهی‌های نجومی برای دولت رئیسی به جای گذاشته است. در این میان نفوذی‌های غرب گرا در ناکارآمد نشان دادن دولت، سنگ تمام می‌گذارند. این جماعت همسوبا دشمن بر طبل مطالبه‌گری خوارجی، خیال‌انگیز، کاریکاتوری و غیراخلاقی خودمی کوبند وحاضر نیستند مصالح و منافع باندی ، حزبی و گروهی خود را فدای مصالح و منافع ملی کنند.در این اوضاع و احوال، رئیس جمهورمحترم در پنجمین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم از سیاستهای اقتصادی جدید و مدیریت متفاوت ارز ترجیحی سخنانی را بیان کردند . اقدامی شجاعانه که گویای اراده ی دولت برای جراحی در مالیه عمومی با هدف اجرای عدالت اجتماعی می باشد . کاری که اکثر دولت های گذشته تصمیم ها و اصلاحات را به ماه های آخر دولت می گذاشتند که تبعات آن به دولت بعدی برسد اما آیت الله رئیسی و دولت ایشان با جسارت و شجاعتی که داشتند در سال اول یکی از مهمترین تصمیم های اقتصادی را گرفتند و برای حل معضلات و اصلاحات اساسی آن اقدام کردند.
    جبهه پیروان خط امام و رهبری استان خراسان رضوی ضمن حمایت از اقدامات و اصلاحات اقتصادی دولت تحول خواه آیت الله رئیسی ، در این رابطه مواردی را شرح زیر اعلام می دارد :
    ۱- طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها مبتنی بر سیاست‌ها، قانون مصوب مجلس ، ضرورت امروز کشوراست که ساعت‌ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته است و دیگر قوا و دستگاه‌ها، رسانه‌ها، صاحبان تریبون‌های عمومی و آحاد ملت ملزم به همراهی و یاری دولت در اجرای این کار مهم می باشند.
    ۲- دولت دکتررئیسی بر اساس آرمان عدالت طلبی که مقصد رسالت تمام انبیا الهی بوده است باید برای اصلاحات اقتصادی ‏که در راستای مبارزه با رانت و فساد و خدمت به مردم بخصوص محرومین است در برنامه های خود توجه ویژه ای به اقشار ضعیف ، کم برخوردار وخلاصه دهک های پایین جامعه داشته باشند .
    ۳- ما ازسخنان رئیس جمهورمحبوب که تاکید کردند : قیمت نان و دارو و بنزین به هیچ وجه برای هیچکدام از مردم تغییر نمی‌کند و نان سنتی به دست همه مردم می‌رسد و بعد از اینکه زیرساخت‌ها را تکمیل کردیم، دارو نیز از مجرای بیمه‌ها به دست مردم می‌رسد و آن یارانه‌ای که واردکننده دریافت می‌کند به بیمه‌ها می‌رسد تا دارو با قیمتی که الان وجود دارد به مردم برسانند. استقبال می کنیم و خواهان تداوم این سیاست هستیم .
    ۴- دولت هر تلاشی برای اصلاح قیمت‌ها، برای بیرون آوردن میلیاردها تومان رانت از حلقوم رانت‌خوران، قاچاقچیان و کاسبان تحریم می‌کند باید این تلاش‌ها حول محور مهم و اساسی حفظ ارزش پول ملی ، مهار تورم و مهار نقدینگی باشد.ولازم است کسانی بکارگیری شوند که دانش و تخصص کافی در حوزه مالی پولی و بانکی را دارا باشند تابتوانند در بدنه دولت ، جناب آقای رئیسی را در این وادی کمک کنند.
    ۵- دولت و مجلس باید دست به دست هم بدهند تا تصمیمات ، درست و کارشناسی دقیق اجرا شود .محور این همگرایی باید بسط گفتمان «عدالت در جمهوریت» باشد.
    ۶- روشنگری در مجلس ، دولت و کسانی که وظیفه‌ای سنگین در این باره دارند تعیین‌کننده است.از هر گونه اظهارنظر ضد و نقیض پرهیز کنند. شرط توفیق طرح‌های اصلاح اقتصادی دولت در گرو هم‌صدایی قوا، توجیه مردم و ذکر فواید این کار در کارآمدی نظام اجرایی کشور است .
    ۷- کشف منابع جدید از صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرک کشیدن به حساب شرکتهای دولتی سودده و حداقل رویت مانده حساب آنها در سال 1400 و اخذ مالیات حقه از شرکت‌های دولتی، خصوصی و خصولتی از مطالبات جدی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان خراسان رضوی است زیرا دولت را از رفتن به سوی استفاده نابجا از استقراض از سیستم بانکی نجات می دهد. پرداخت‌های سنگین در دولت جدید که میراث دولت گذشته است نیاز به «دریافت‌های» سنگین هم دارد. دولت باید فکری برای احیای آن از طریق فعال کردن سازمان حسابرسی و معاونت خزانه‌داری و معاونت مالیاتی وزارت اقتصاد دارایی بکند و نیز مجلس از طریق فعال شدن دیوان محاسبات ، دولت را در بازیافت منابع جدید یاری ده.

    ۸- در پایان ، جبهه پیروان خط امام و رهبری استان خراسان رضوی اعلام می دارد :
    اقدامات ، اصلاحات ،برنامه ریزی های بزرگ و راهبردی به آدم های بزرگ ، دانش محور ، متدین و انقلابی نیاز دارد معضلی که در دولت قبل کمتر به چشم می خورد .
    امیدواریم دولت سید ابراهیم رییسی در میدان سخت اصلاحات اقتصادی، موفق و پیروز باشد از تمام نخبگان ،اندشه ورزان ومردم غیور ایران می خواهیم با حضور در پشت سر دولت انقلابی یاریگر این دولت مردمی باشند . اگر نتوانیم با کمک دولت ، جراحی بزرگ اقتصادی انجام دهیم باید آماده ی قطع عضو باشیم .

    #جبهه پیروانخط امام ورهبریخراسان رضوی

    بیست و دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مشهد مقدس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *