×
×
جدیدترین‌‌ها

دومین کنگره بین المللی اقتصاد،اشتغال و تولید

  • کد نوشته: 40689
  • اردیبهشت 17, 1401
  • آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی اقتصاد؛اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت علیه السلام در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
    دومین کنگره بین المللی اقتصاد،اشتغال و تولید

    نخست نیوز : بر اساس این گزارش درمراسم اختتامیه این کنگره که با حضورمالک رحمتی قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی صفار هرندی (وزیر پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)،دکتر پیغامی(دبیر کنگره و عضو شورای انقلاب فرهنگی)،دکتر طالبی(رییس علمی و فرهنگی آستان قدس،دکتر محدب (رییس گروه دانشکده الهیات قم)،دکتر افتخاری(دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان)دکتر مکیان(دستیار ارشدبهره وری موقوفات آستان قدس) و نمایندگان بیش از ۱۰ کشور جهان اسلام پژوهشگران مقالات خود را با محوریت اقتصاد،تولید و بهره وری مناسب و اشتغال و همچنین نقش بانوان در مدیریت اقتصادی در بحث الگوی مصرف ارایه کردند.
    دبیر علمی کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال، تولید»؛ در ابتدای این همایش این کنگره را بستر مطالبه تحقق شعار سال در آینه قرآن و عترت دانست.
    عادل پیغامی؛ در ابتدای این همایش با بیان این مطلب گفت: اقتصاد صرفا به معنی معیشت نیست، گفت: فقر و بیکاری ناشی از این است که اقامه حق نمی‌شود و متاسفانه به قرآن و عترت پایبند نیستیم.
    وی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال، تولید» از معدود همایش‌هایی است که موضوع شعار سال را در آینه قرآن و عترت دنبال کرده است و برگزاری بیش از ۱۲ پیش نشست، ارائه ۵۰ مقاله و… از دستاوردهای این رویداد بود که امروز شاهد مراسم اختتامیه آن بودیم.
    وی یادآور شد: مقام معظم رهبری سه کلمه محوری اشتغال، اقتصاد و تولید را در شعارهای سال دو دهه گذشته مطرح کردند و در واقع این سه کلید واژه‌ قفل مشکلات ما را حل می‌کنند؛ زیرا بحث اقتصاد مهم است و ما در مسیر جامعه‌سازی، جامعه‌پردازی، نظام‌سازی و تمدن‌سازی نیازمند هستیم که در مسیر تعالیم قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گیریم.
    دبیر علمی کنگره بین المللی «اقتصاد، اشتغال، تولید»، خاطر نشان کرد: امیدواریم مجموعه مقالات ارائه شده در این کنگره در اختیار سیاست‌گزاران و مسئولین کشور قرار گیرد و مثمر ثمر واقع شود.
    مرتضی رجوعی؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این مراسم به تبیین اهداف و فلسفه برگزاری کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال، تولید در آیینه قرآن و عترت(ع)» پرداخت.
    وی گفت: سعی ما در این بوده که این کنگره صرفا به جنبه علمی و آکادمیک نپردازد و سه ضلع اصلی موثر در فعالیت‌های اقتصادی اعم از فعالان اقتصاد، اساتید دانشگاه و سیاست‌گذاران در برگزاری این کنگره با ما همکاری داشتند و همچنین با کمک بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس رضوی که در حوزه‌های مختلف سلامت، انرژی، کشاوری، عمران و… فعالیت دارد و در واقع یک دولت کوچک در مجموعه آستان قدس رضوی است برگزار شد.
    رجوعی با بیان اینکه این کنگره با حضور ۴۰ نفر از نخبگان دانشگاهی و حوزوی و با ارائه ۵۰ مقاله به کار خود پایان داده است، گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره بر اساس سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی گفتمان‌سازی، جریان سازی و شبکه‌سازی نخبگانی فعال در حوزه اقتصاد و اشتغال در آینه قرآن و عترت بود.
    این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۲ پیش نشست با حضور بیش از ۲ هزار مخاطب به صورت مستقیم در وبینارها، ارائه ۲۵۰ مقاله علمی در محورهای مختلف و همکاری ۶۰ مرکز دانشگاهی با هدف گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی از دستاوردهای برگزاری این رویداد بزرگ بود.
    وی عنوان کرد: با توجه به شعار سال گذشته «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زداییها» و شعار امسال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» موضوع اقتصاد و تولید مورد توجه قرار گرفته است و در همین راستا کنگره «اقتصاد، اشتغال، تولید» به این دو موضوع مهم پرداخته و چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی با رویکرد دانش‌بنیان را مورد توجه قرار داده است.
    رجوعی افزود: باید موضوع همایش‌ها و کنگره‌ها را به سمت چالش‌هایی که امروز در اقتصاد با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم سوق دهیم و تورم، گرانی، کاهش قدرت خرید، بیماری‌های مختلف و…. موضوعاتی هستند که در عرصه سیاست گذاری دچار ابهام هستند از همین رو یکی از راههای برون رفت از این مشکلات و معظلات ارائه راهکار است.
    به گفته رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) شاید دولت مردان و سیاست گذاران دستشان از پیشنهادات علمی و اجرایی تهی باشد از همین رو نیاز به برگزاری این گونه همایشها داریم.
    وی افزود:ما در دانشگاه امام رضا(ع) امیدواریم بتوانیم در سال جاری با ارائه راهکارهای میدانی و عملیاتی برگرفته از تعالیم قرآن و عترت نقش کلیدی‌تری در عرصه حل مسائل و معضلات جامعه داشته باشیم.
    رجوعی همچنین یادآور شد: ما آمادگی داریم از تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی این دانشگاه برای حل مشکلات جامعه در گفتمان‌سازی، نظریه پردازی و عرصه عملیات و کاربردی کردن استفاده کنیم و نتایج مثبت آن را در اختیار جامعه اسلامی قرار دهیم.
    در پایان این مراسم از پزوهشگران ۸مقاله برتربا اهدای هدایایی تقدیر و قدر دانی به عمل آمد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *