×
×
جدیدترین‌‌ها

سرمربی تیم والیبال جوانان: کمبود سهمیه‌های جهانی دست ما را می‌بندد

  • کد نوشته: 40551
  • اردیبهشت 16, 1401
  • رضا مومنی‌مقدم در مورد توزیع دو سهمیه در قهرمانی والیبال جوانان آسیا گفت: تعداد کم سهمیه‌ها دست ما را می‌بندد اما هدفمان در وهله اول کسب سهمیه است.
    سرمربی تیم والیبال جوانان: کمبود سهمیه‌های جهانی دست ما را می‌بندد

    به گزارش نخست نیوز ، تیم ملی والیبال جوانان ایران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که از ۳۱ مرداد تا هفتم شهریور سال ۱۴۰۱ در کشور بحرین برگزار می‌شود، آماده می‌کند. همچنین این تیم به عنوان نماینده ایران در جام کنفدراسیون والیبال آسیا شرکت خواهد کرد.

    رضا مومنی مقدم، سرمربی تیم ملی در مورد شرایط آمادگی تیم به ایسنا گفت: کار را از ۱۵ فردوین با دعوت از ۱۲۰ بازیکن شروع کردیم و بعد از ۱۰ روز به ۲۶ نفر رساندیم. اردوی اول و دوم را با ۲۶ نفر ادامه دادیم و در اردوی سوم با ۲۰ نفر ادامه می‌دهیم. بازیکنان خوب و بااستعدادی هستند که سعی می‌کنیم آنها را بر اساس تفکرات و سیستم مد نظرمان آماده کنیم.

    او افزود: اصول کار در اردوی اول آمادگی‌جسمانی و اصلاح تکنیک بود. بازیکنانی که در این دو فاکتور بهتر باشند، در تیم ملی باقی می‌مانند. در ادامه تعداد نفرات را به ۱۸ و سپس ۱۶ نفر می‌رسانیم و بازی‌های تدارکاتی را شروع می‌کنیم.

    مومنی‌مقدم در مورد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی گفت: سعی می‌کنیم با تیم‌های اروپایی مثل لهستان، چک، بلژیک که تیم‌های خوبی هستند، مسابقه بدهیم. هدفم این است با تیم‌های سطح بالا کار کنیم که ایرادات کار مشخص شود و تا زمان مسابقات به آمادگی خوبی برسیم چون در آسیا کار سختی داریم و از تیم‌های چین و کره‌جنوبی و ژاپن شناختی نداریم چون در سال‌های اخیر به دلیل کرونا در مسابقات شرکت نکرده‌اند اما محکوم به این هستیم که با بهترین شرایط آمادگی جسمانی، تاکتیکی و تکنیکی‌ وارد مسابقات شویم تا با آنها مقابله کنیم و سهمیه جهانی بگیریم.

    او با بیان اینکه در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دو سهمیه جهانی توزیع می‌شود، افزود: تعداد کم سهمیه‌ها دست ما را می‌بندد دو تیم فینالیست سهمیه جهانی می‌گیرند و این کمی دست ما را می‌بندد اما هدفمان در وهله اول کسب سهمیه و در ادامه پرورش بازیکن بااستعداد و خوب برای تیم ملی بزرگسالان است.

    سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اواخر خرداد و اوایل تیر اردو و بازی تدارکاتی داشته باشیم، بعد از آن به ایران برمی‌گردیم و به جای تیم بزرگسالان در جام کنفدراسیون والیبال آسیا در چین‌تایپه شرکت می‌کنیم. بعد از آن هم ۱۰ روز فرصت داریم و عازم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا می‌شویم.

    او افزود: سعی می‌کنیم تمرینات تیم ما از نظر تاکتیک به گونه‌ای باشد تا در AVC CUP که یک رده بزرگ‌تر از رده سنی جوانان است، شرکت کنند. فقط بحث تجربه مطرح است اما به نظرم محک خیلی خوبی محسوب می‌شود که جدا از بحث نتیجه می‌توانیم تجربه و دستاورد خوبی داشته باشیم و با سبک بازی تیم‌های مثل چین، ژاپن، کره جنوبی و چین تایپه آشنا شویم تا در مسابقات جوانان آسیا با چشم بسته وارد بازی‌ها نشویم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *