×
×
جدیدترین‌‌ها

پنتاگون: ارتش اوکراین هواپیما و قطعات یدکی بیشتری دریافت کرد

  • کد نوشته: 39185
  • فروردین 31, 1401
  • وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد، ارتش اوکراین هواپیماهای بیشتر و همچنین قطعاتی برای تعمیر هواپیماهای آسیب‌دیده برای اینکه دوباره قابل پرواز باشند، دریافت کرده است.
    پنتاگون: ارتش اوکراین هواپیما و قطعات یدکی بیشتری دریافت کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین متحدانش و کارشناسان نظامی را شگفت‌زده کرده است چون نه تنها نیروی هوایی خود را با گذشت حدود دو ماه از آغاز حمله روسیه فعال نگاه داشته است، بلکه هواپیماهایش را تعمیر می‌کند و به خلاقیتش افزوده است.

    جان کربی، سخنگوی پنتاگون جزئیاتی از اینکه کدام کشورها هواپیما ارائه کرده‌اند، نداد اما به انتقال‌های جدید اذعان داشت و گفت اوکراین نسبت به دو هفته پیش هواپیماهای جنگنده فعال بیشتری دارد.

    کربی بدون ذکر جزئیات بیشتر در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: آنها هواپیماها و قطعات هواپیماهای بیشتری گرفته‌اند که به آنها کمک می‌کند تا هواپیماهای بیشتری در آسمان داشته باشند.

    سخنگوی پنتاگون گفت که واشنگتن هیچ هواپیمایی در اختیار کی‌یف قرار نداده است.

    او افزود: مطمئناً ما در انتقال برخی از قطعات یدکی اضافی که به نیازهای هواپیماهای آنها کمک کرده، نقش داشته‌ایم، اما هواپیمای کامل منتقل نکرده‌ایم.

    با این حال ممکن است این رویه تغییر کند. ایالات متحده برنامه‌هایی برای انتقال بالگردهای ساخت روسیه به اوکراین دارد که زمانی قرار بود به افغانستان ارسال شوند.

    با گذشت بیش از ۵۰ روز از آغاز جنگ اوکراین، آسمان این کشور هنوز محل کشمکش است و این تا حدی به دلیل ناوگان هواپیماها و پدافند هوایی اوکراین، از جمله موشک‌های زمین به هوای قابل حمل و دوش‌پرتابی است که از سوی ایالات متحده و متحدانش ارائه شده است.

    این به اوکراین این امکان را داده است که کارزار زمینی بسیار مؤثرتری نسبت به زمانی که روسیه به تسلط هوایی دست می‌یافت و می‌توانست از نیروهای خودش از آسمان دفاع کند، انجام دهد.

    برچسب ها اوکراین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *