×
×
جدیدترین‌‌ها

مقامات اطلاعاتی آمریکا: پوتین بهانه‌ مداخله در انتخابات آمریکا را دارد

  • کد نوشته: 38289
  • فروردین 21, 1401
  • مقامات اطلاعاتی آمریکا هشدار دادند که ولادیمیر پوتین ممکن است از حمایت جو بایدن از اوکراین به عنوان "بهانه‌ای" برای "مداخله مجدد" در انتخابات آمریکا استفاده کند.
    مقامات اطلاعاتی آمریکا: پوتین بهانه‌ مداخله در انتخابات آمریکا را دارد

    به گزارش نخست نیوز ، مقامات آگاه نسبت به این موضوع که نامشان را فاش نکردند در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند گرچه هنوز شواهدی درخصوص “مداخله مجدد روسیه” در انتخابات آمریکا وجود ندارد اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است به بهانه حمایت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از اوکراین، “انگیزه‌ای برای مداخله” داشته باشد.

    «آوریل هینز»، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت: «چنین چیزی ما را به سمتی سوق می‌دهد که تهدیدات خارجی علیه انتخابات آمریکا را زیر نظر داشته باشیم. همچنین ما باید تلاش کنیم که مرکزی را ایجاد کنیم تا از “نفوذ مخرب بیگانگان” در این راستا جلوگیری کنیم.»

    پس از اینکه روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد، جوامع غربی واکنش‌های مختلفی از جمله اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور (روسیه) انجام داده‌اند؛ تا جایی که به گفته وزیر دارایی روسیه، اقتصاد این کشور تحت تاثیر قرار گرفته و ارتباط بانک‌های مرکزی روسیه با سیستم‌های بین‌المللی قطع شده است.

    همچنین، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته مجموعه‌ای از تحریم‌ها را به علت “دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا” و “حملات سایبری” علیه این کشور اعمال کرد. این تحریم‌ها ده‌ها فرد و نهاد روسی را که به گفته مقامات آمریکایی “به دنبال مداخله در انتخابات” بودند، مورد هدف قرار داد و از طرفی آمریکا به همین بهانه در آن زمان اعلام کرد که چندین دیپلمات روسی را اخراج می‌کند.

    برخی از کارشناسان از قبل به “اینسایدر” گفتند: «دشواری غیرقابل تصوری که روسیه در تصرف کنترل اوکراین با آن مواجه شده است، شاید در آینده انگیزه‌ای برای پوتین ایجاد کند تا او در انتخابات آمریکا مداخله کند.»

    برچسب ها آمریکا پوتین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *