×
×
جدیدترین‌‌ها

استعفای رئیس هیئت مدیره شرکت تولید کننده “پگاسوس”

  • کد نوشته: 31558
  • بهمن 7, 1400
  • منابع خبری عبری زبان از استعفای رئیس هیئت مدیره شرکت تولید کننده جاسوس افزار اسرائیلی "پگاسوس" پس از رسوایی جدید این شرکت خبر دادند.
    استعفای رئیس هیئت مدیره شرکت تولید کننده “پگاسوس”

    به گزارش نخست نیوز ، روزنامه عبری زبان “اورشلیم پست” اعلام کرد که “آشر لوی”، رئیس هیئت مدیره شرکت “NSO” تولید کننده جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس چند روز پس از رسوایی جدید این شرکت درباره دست داشتن آن در استفاده از برنامه‌هایش برای جاسوسی از سمتش استعفا کرده است.

    روزنامه اقتصادی “کلکلیست” رژیم صهیونیستی نیز در این باره نوشت: آشر لوی که قبلاً مدیر شرکت “Orbotech” بود آوریل ۲۰۲۰ مدیریت NSO را بر عهده گرفت و انتصاب او به عنوان نماینده شرکت انگلیسی “Novalpina” بود که بودجه این شرکت اسرائیلی را تأمین می‌کند.

    این روزنامه افزود که شرکت BRG جایگزین “Novalpina” شده است و لوی تصمیم گرفت به کار خود پایان دهد و شرکت جدید “وینبار اوکانر” را به عنوان مدیر کل جدید منصوب کرده است.

    لوی درحالی استعفا کرده است که “کلکلیست” هفته گذشته فاش کرد پلیس اسرائیل از برنامه پگاسوس برای ردیابی و جاسوسی از شهروندان اسرائیلی استفاده کرده است.

    از ماه ژوئن گذشته و در پی گزارش ۱۷ نهاد رسانه‌ای بین‌المللی درباره هک کردن گوشی‌های همراه مقامات بلندپایه‌ای مانند رئیس جمهوری فرانسه و ده‌ها روزنامه‌نگار و مقام دولت و فعال حقوقی با استفاده از برنامه پگاسوس، اسرائیل تحت فشار شدید قرار گرفت.

    وزارت بازرگانی آمریکا در نوامبر گذشته شرکت NSO را در لیست سیاه شرکت‌هایی که امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کنند قرار داد و شرکت‌های بزرگی مانند اپل و متا شکایت‌های قضائی علیه این شرکت تنظیم کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *