×
×
جدیدترین‌‌ها

استولتنبرگ:
برای اظهارنظر درباره کاهش تنش‌ها پیرامون اوکراین خیلی زود است

  • کد نوشته: 30716
  • دی 28, 1400
  • دبیرکل ناتو تاکید کرد، از آنجایی که تنش‌ها همچنان بالاست، این ائتلاف و روسیه باید مذاکراتی برای جلوگیری از استفاده از نیروی نظامی علیه اوکراین برگزار کنند.
    برای اظهارنظر درباره کاهش تنش‌ها پیرامون اوکراین خیلی زود است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌سی نیوز در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تنش‌ها شروع به کاهش کرده‌اند یا خیر گفت: برای اظهارنظر درباره این مساله خیلی زود است. ما پیشنهاداتی را به روس‌ها برای مشارکت در سری نشست‌هایی در مورد موضوعات مهم برای امنیت اروپا ارائه کرده‌ایم. اما روسیه در جریان این نشست پاسخی به این پیشنهادات نداد.

    وی افزود: به نظر ما با توجه به اینکه تنش‌ها همچنان بالا هستند مهم است که نشست‌هایی برگزار کنیم و دور هم جمع شویم تا به راه‌حلی سیاسی برای جلوگیری از استفاده مجدد روسیه از نیروی نظامی علیه اوکراین دست یابیم.

    استولتنبرگ در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به پیشنهاد مسکو به ناتو برای عقب‌نشینی از گسترش به سمت شرق تاکید کرد که ناتو هرگز نیروهای متحدین را از کشورهای عضوی که از سال ۱۹۹۷ میلادی به این بلوک پیوسته‌اند، خارج نمی‌کند.

    وی گفت: بدون شک نمی‌توانیم موافقت کنیم که ما هیچ نیرویی در تمامی کشورهایی که از سال ۱۹۹۷ میلادی به ناتو ملحق شده‌اند، نداشته باشیم. این به معنای داشتن یک ناتوی درجه دوم متشکل از کشورهایی است که توسط این اتحادیه محافظت نمی‌شوند. ما هرگز چنین کاری نخواهیم کرد.

    استولتنبرگ افزود: اما ما آماده مشارکت در اقدامات متعادل و قابل تایید برای کاهش تسلیحات، موشکهای اتمی متعارف و این قبیل تجهیزات هستیم. این امر هم برای روسیه و هم برای ناتو خوب است.

    اخیرا در غرب و کی‌یف بیانیه‌هایی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین منتشر شده است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرده که این بیانیه‌ها بی‌پایه و اساس هستند و روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *