×
×
جدیدترین‌‌ها

تقلای فلسطین برای آزادی اسیر مبتلا به سرطان

  • کد نوشته: 30249
  • دی 22, 1400
  • وزیر بهداشت فلسطین از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا برای آزادی فوری "ناصر ابوحمید"، اسیر مبتلا به سرطان که در بیمارستان بستری است، مقامات اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.
    تقلای فلسطین برای آزادی اسیر مبتلا به سرطان

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از اسپوتنیک، می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین در دیدار با آلیس دوبوف، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و با حضور قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی و عبدالقادر خطیب، معاون کمیسیون امور اسرا و آزادگان، خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای آزادی فوری اسیر ابوحمید شد.

    وی تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای بیمار، نقض آشکار همه توافق‌نامه‌ها و منشورهای بین‌المللی است.

    وی افزود که صهیونیست‌ها عمدا از ارائه امکانات خدماتی درمانی به اسرای بیمار فلسطینی دربندهای اسرائیل، غفلت می‌کنند.

    الکیله اعلام کرد با خانواده ابوحمید، جهت اطلاع از حالت سلامتی وی، دائما در تماس است.

    همچنین وی عنوان کرد که دولت فلسطین با توجه به تاکیدات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تمام تلاش‌ خود را برای آزادسازی فوری وی انجام ‌خواهد داد.

    رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به نوبه خود اعلام کرد وزارت بهداشت و نهادهای مختلف فلسطینی که با پرونده اسرا سروکار دارند می‌بایست در تماس مستمر با کمیته بین المللی صلیب سرخ باشند.

    این مقام بین‌المللی از نهادهایی که درگیر مسئله اسرای فلسطینی هستند، خواست، شرایط و وضعیت اسرا را در زندان‌های اسرائیل پوشش و به نهادهای بین‌المللی گزارش دهند.

    رئیس باشگاه اسرای فلسطین نیز در این دیدار گفت: بی توجهی‌های پزشکی رژیم اشغالگر علیه اسیران دلیل اصلی وخامت وضعیت سلامت صدها زندانی است.

    فارس تاکید کرد که مقامات صهیونیستی در برخورد با زندانی ناصر ابوحمید جنایتی وحشیانه انجام می دهند، به نوعی او را با سیاست سهل انگاری پزشکی در معرض اعدام آهسته قرار داده‌اند.

    اسیر ابوحمید، اهل اردوگاه “الامعری” در رام الله است که از سال ۲۰۰۲ در بازداشت بوده و طبق حکم دادگاه رژیم صهیونیستی، وی به هفت حبس ابد محکوم شده است.

    برچسب ها فلسطین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *