×
×
جدیدترین‌‌ها

کره شمالی آزمایش موفقیت آمیز دومین موشک مافوق صوت را تایید کرد

  • کد نوشته: 30238
  • دی 22, 1400
  • کره شمالی رسما اعلام کرد که روز سه شنبه یک موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده است.
    کره شمالی آزمایش موفقیت آمیز دومین موشک مافوق صوت را تایید کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای که شامگاه سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این آزمایش با نظارت شخصی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام شد.

    همچنین طبق اعلام این خبرگزاری موشک مذکور حامل “کلاهک مافوق صوت” بوده و پس از پرواز در مسافتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر با دقت به هدف خود اصابت کرد.

    ارتش کره جنوبی سه شنبه اعلام کرد که کره شمالی یک پرتابه نامشخص را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. گارد ساحلی ژاپن نیز با تایید این خبر گفت که پرتاب یک موشک یالستیک در کره شمالی را رصد کرده است.

    این دومین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جدید میلادی و ظرف یک هفته است.

    در همین راستا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل،نگرانی عمیق خود را درباره  آزمایش موشکی کره شمالی ابراز کرد.

    استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دبیر کل نگرانی عمیق خود را نسبت به تحولات اخیر ابراز کرده و از رهبری کره شمالی می‌خواهد به اجرای کامل تعهدات بین‌المللی و تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشد.

    دبیرکل سازمان ملل همچنین از پیونگ یانگ خواست مذاکره با کشورهای مربوطه درباره وضعیت شبه جزیره کره را از سر بگیرد.

    همزمان کاخ سفید اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی کره شمالی برای جامعه بین‌الملل خطرناک است و از پیونگ یانگ خواست از اقدامات “تحریک‌آمیز” خودداری کند.

    جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ما پرتاب موشک بالستیک کره شمالی را محکوم می‌کنیم. این عملیات نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین الملل است.”

    ساکی افزود: ما از کره شمالی می‌خواهیم که از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری و گفت‌وگوی جدی را آغاز کند و خاطرنشان کرد که واشنگتن با متحدان و شرکای خود درباره اوضاع منطقه رایزنی می‌کند.

    رئیس‌جمهوری کره جنوبی هم روز سه‌شنبه درباره شلیک مکرر موشک‌های بالستیک کره شمالی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که قرار است در ماه مارس آینده برگزار شود، ابراز نگرانی کرد.

    در همین حال دبیر کابینه ژاپنگفت که دولت ژاپن دومین آزمایش موشکی انجام شده توسط کره شمالی در سال جدید را محکوم کرده و می‌گوید که این آزمایش “صلح و امنیت” در منطقه را تضعیف می‌کند.

    برچسب ها کره شمالی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *