×
×
جدیدترین‌‌ها

اولین دوره مسابقات میان دانشگاهی «موت کورت» خراسان بزرگ برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 29277
  • دی 12, 1400
  • اولین دوره مسابقات میان دانشگاهی «موت کورت» خراسان بزرگ در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
    اولین دوره مسابقات میان دانشگاهی «موت کورت» خراسان بزرگ برگزار می‌شود

    به گزارش نخست نیوز  ، پس از برگزاری موفق مسابقات درون دانشگاهی موت کورت در موسسه آموزش عالی خراسان در سال ۱۳۹۹، اولین دوره مسابقات میان دانشگاهی «موت کورت» خراسان بزرگ با تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، موسسه آموزش‌عالی خراسان و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

    در این مسابقات که با داوری بازپرسان و روسای شعب دادگاه‌های مشهد صورت خواهد پذیرفت، شرکت دانشجویان رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق استان خراسان بزرگ آزاد است.

    مسابقات موت کورت میان دانشگاهی خراسان بزرگ در ۴ مرحله و هر مرحله در یکی از دانشگاه‌های فردوسی، آزاد، خراسان و امام رضا(ع) برگزار خواهد شد و مجموعا ۲۴۰ میلیون ریال به تیم‌های اول تا سوم تعلق خواهد گرفت.

    پیش از برگزاری مسابقات و جهت آشنایی دانشجویان با ماهیت و فرایند موت کورت، همایش آموزشی امروز شنبه ۱۱ دی ماه در محل سالن همایش پردیس رضوان دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

    به منظور کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در این مسابقات، به سایت موسسه آموزش عالی خراسان به آدرس http://khorasan.ac.ir مراجعه فرمایید.

    گفتنی است «موت کورت» دادگاه تمرینی یا دادگاه شبیه‌سازی شده (Moot court) ‎فعالیتی دانشجویی است که در آن شرکت‌کنندگان تلاش می‌کنند فرایند یک دادگاه واقعی را از طریق نوشتن لایحه و دفاعیه و ارائه حضوری این لوایح در برابر قضات یا هیأت داوران اجرا کنند. شبیه‌سازی دادگاه‌ها یکی از مهمترین فعالیت‌های دانشکده‌های حقوق محسوب می‌شود که در سطح ملی و بین‌المللی برگزار و اجرا می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *