×
×
جدیدترین‌‌ها

واکنش وزیر خارجه یمن به اظهارات همتای عربستانی خود در جریان دیدار با سفیر ایران در صنعا

  • کد نوشته: 2913
  • فروردین 17, 1400
  • حسن ایرلو، سفیر ایران در صنعا با “هشام شرف عبدالله” وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

    واکنش وزیر خارجه یمن به اظهارات همتای عربستانی خود در جریان دیدار با سفیر ایران در صنعا

    به گزارش نخست نیوز، حسن ایرلو، سفیر ایران در صنعا با “هشام شرف عبدالله” وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

    حسن ایرلو و وزیر خارجه یمن در این دیدار درباره روابط دوجانبه ایران و یمن و گسترش این مناسبات به‌ویژه در زمینه‌های بهداشتی، آموزش و علمی گفت‌وگو کردند.

    هشام شرف از موضع اصولی جمهوری اسلامی در قبال جنگ یمن و تلاش‌های آن برای پایان دادن به تجاوز نظامی و لغو محاصره علیه این کشور عربی قدردانی کرد.

    وی همچنین از طرح ابتکاری ایران، موسوم به “طرح صلح هرمز” در منطقه قدردانی کرد و اظهار کرد  که تهران در مسیر تنش‌زدایی در منطقه تلاش می کند و طرح مذکور نیز برخاسته از این رویکرد جمهوری اسلامی است.

    شرف در ادامه به اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»‌ درباره چشم‌انداز صلح در منطقه اشاره کرد و گفت:  این اظهارات بازتابی از یک مانور ناموفق و جعل حقایق برای توجیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل در آینده است.

    به گزارش شبکه خبری العالم ، هشام شرف در این خصوص اظهار کرد  که سخنان وزیر خارجه ریاض چیزی جز خیال عادی‌سازی روابط و توجیه آن نیست؛ توجیه برای حقایق کنونی و حقایق حوادث از سال ۲۰۱۵ که ریاض آن را در قالب یک همکاری نظامی محرمانه و تبادل اطلاعات با تل‌آویو به راه انداخت.

    وزیر خارجه یمن افزود :  این همکاری به منظور ایجاد ائتلافی نظامی برای سیطره بر دریای سرخ و دریای مکران همچنان علیه صنعاء و تهران پابرجاست.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *