×
×
جدیدترین‌‌ها

اتیوپی:
قصد ادامه عملیات نظامی علیه شورشیان تیگرای را نداریم

  • کد نوشته: 28417
  • دی 1, 1400
  • دولت اتیوپی اعلام کرد که قصد ادامه حملات علیه نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای را ندارد اما دنبال اطمینان از تکرار حملات شورشیان به مناطق تحت کنترل ارتش است.
    قصد ادامه عملیات نظامی علیه شورشیان تیگرای را نداریم

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از روسیا الیوم، رضوان حسین، وزیر خارجه اتیوپی در جریان دیدارش با سفرای کشورها اظهار کرد، دولت اتیوپی قصد ادامه حملات را ندارد اما دنبال آن است اطمینان حاصل کند که شورشیان تیگرای، توانایی سازماندهی عملیات مجدد علیه مناطق تحت تسلط ارتش را نداشته باشند.

    وزیر امور خارجه اتیوپی در گفت‌وگویی درباره وضعیت فعلی این کشور، به نشست ویژه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اتیوپی اشاره کرد.

    حسین از تشکیل یک کارگروه بین المللی برای بررسی مسایل حقوق بشری این کشور، انتقاد کرد و گفت: این یک امر غیر قابل قبول است.

    وی ادامه داد که این تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل را سیاسی جلوه داده و تعهدات اتیوپی برای انجام اقدامات مطابق با توصیه‌های مشترک دفتر کمیساریای عالی و کمیسیون اروپایی حقوق بشر را نادیده می‌گیرد.

    وزیر خارجه اتیوپی افزود، منطقی بود که کمیسیاری عالی سازمان ملل و کمیسیون اروپایی حقوق بشر تحقیقاتی درباره نادیده گرفتن و تجاوزات حقوق بشری توسط شورشیان تیگرای در دو منطقه امهره و عفر را آغاز کنند.

    پیشتر جبهه آزاد سازی تیگرای در بیانیه‌ای اعلام کرد، در اقدامی برای برقرای صلح در این کشور جنگ زده، نیروهایش را از دو منطقه‌ عفر و امهره خارج کرده است؛ اقدامی که استقبال آمریکا را به دنبال داشت.

    برچسب ها اتیوپی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *