×
×
جدیدترین‌‌ها

روش های مطالبه وجه سفته

  • کد نوشته: 27239
  • آذر 18, 1400
  • نخست نیوز – شهریار طاهری – وکیل دادگستری یکی از اسناد تجاری پر کاربرد در معاملات، سفته است. سفته، سندی تجاری است و از مزایای اسناد تجاری که در قانون تجارت بیان شده است، برخوردار می باشد. البته، اگر شکل سند و نحوه نوشتن و تنظیم آن، به همان ترتیبی نباشد که در قانون، ذکر […]

    روش های مطالبه وجه سفته

    نخست نیوزشهریار طاهریوکیل دادگستری

    یکی از اسناد تجاری پر کاربرد در معاملات، سفته است. سفته، سندی تجاری است و از مزایای اسناد تجاری که در قانون تجارت بیان شده است، برخوردار می باشد. البته، اگر شکل سند و نحوه نوشتن و تنظیم آن، به همان ترتیبی نباشد که در قانون، ذکر شده است، سبب خواهد شد که سفته، اعتبار خود، به عنوان یک سند را از دست بدهد.

    هنگامی که شخصی، در ازای بدهی خود، یا ضمانت پرداخت و سایر موارد، اقدام به صدور سفته می نماید، این سفته، در حکم پول نقد بوده و فرد دارنده آن، می تواند در موعد مقرر و در صورت استنکاف صادر کننده از پرداخت وجه، اقدام به وصول طلب خود، از طریق این سند نماید. یکی از راه هایی که از طریق آن، می توان، اقدام به نقد کردن وجه سفته نمود، تنظیم و نوشتن دادخواست مطالبه سفته، می باشد. نحوه نوشتن و تنظیم نمونه دادخواست مطالبه سفته، دارای شرایط مخصوص به خود بوده و در صورت عدم رعایت آن ها، ممکن است دادخواست ما، رد شود.به طور کلی، نحوه نوشتن و تنظیم نمونه دادخواست مطالبه سفته، برای تمامی سفته ها یکسان است، اما، با توجه به شرایط هر فرد، و نوع پرونده وی، تغییراتی جزیی، در آن به وجود می آید. نحوه تنظیم و نوشتن نمونه دادخواست مطالبه سفته، مطابق مراحل زیر می باشد:

    پر کردن بخش مربوط به خواهان: در این قسمت، باید، اطلاعات خواهان، نظیر نام، نام خانوادگی، شماره ملی، آدرس، آورده شود .پر کردن بخش مربوط به خوانده: در این قسمت، باید، اطلاعات طرف مقابل که شامل نام، نام خانوادگی و آدرس می باشد، آورده شود.پر کردن بخش مربوط به وکیل: در صورتی که وکیل یا نماینده قانونی، اقدام به ارایه دادخواست از جانب خواهان، می نماید، باید اطلاعات هویتی و آدرس او را، در این بخش، وارد نمود.پر کردن ستون خواسته: در این قسمت از نحوه نوشتن و تنظیم نمونه دادخواست مطالبه سفته، باید، خواسته خواهان که می تواند، شامل صدور حکم به پرداخت وجه سفته، هم زمان با آن، صدور قرار تامین خواسته یا هر مورد دیگری باشد، آورده شود.

    پر کردن ستون دلایل و منضمات دادخواست : که می تواند شامل بیان و ارایه مواردی نظیر فتوکپی مصدق سفته ها، فتوکپی مصدق واخواست نامه ها یا هر مدرک دیگری، باشد.

    پر کردن ستون مربوط به شرح دادخواست: که در این بخش باید، شرح موارد ستون خواسته، و بیان خواسته از دادگاه، به طور دقیق، توضیح داده شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *