×
×
جدیدترین‌‌ها

استقبال مدیریت شهری از دانشجویان صاحب ایده

  • کد نوشته: 27233
  • آذر 18, 1400
  • نخست نیوز – نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: مدیریت شهری به سمت دانشجویان نخبه و جریان‌های دانشجویی فعال در حوزه‌های مختلف شهری دست نیاز دراز می‌کند تا در سایه این تعامل بتوانیم شرایط زیست بهتری را برای مردم به ارمغان آوریم. مهدی ناصحی در گفتگویی با گرامیداشت 16 آذرماه، روز دانشجو، اظهارکرد: این […]

    استقبال مدیریت شهری از دانشجویان صاحب ایده

    نخست نیوز – نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: مدیریت شهری به سمت دانشجویان نخبه و جریان‌های دانشجویی فعال در حوزه‌های مختلف شهری دست نیاز دراز می‌کند تا در سایه این تعامل بتوانیم شرایط زیست بهتری را برای مردم به ارمغان آوریم.

    مهدی ناصحی در گفتگویی با گرامیداشت 16 آذرماه، روز دانشجو، اظهارکرد: این روز یکی از نقاط کلیدی در تاریخ ایران معاصر است؛ جریان دانشجویی با تکیه بر روحیه جوانی، عدالت‌طلبی و اعتلاء و دانشی بودن، به جریانی اثرگذار در تاریخ ایران، قبل و پس از انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

     

    وی با بیان اینکه بسیاری از حرکت‌هایی که در حوزه پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری مردم اتفاق افتاده، برخاسته از جریان دانشجویی است، گفت: جریان دانشجویی در مشهد هم از این موضوع مستثناء نیست و دو دانشگاه مادر در این شهر، یعنی دانشگاه فردوسی و آزاد اسلامی را داریم که تعداد قابل توجهی دانشجو دارد.

     

    ناصحی با اشاره به اثرگذاری چشمگیر محیط دانشگاه و روحیه دانشجو در جامعه، افزود: دانشجویان، عناصر پیشرو و نخبگان علمی شهر هستند که فرصت بی‌بدیلی را برای مدیریت شهری به منظور هماهنگی و همکاری با دانشگاه‌ها و دانشجوان به منظور پیگیری اهداف مدیریت شهری ایجاد کرده است.

     

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: بخش عمده‌‎ای از اعضای شورای ششم شهر مشهد با بدنه دانشگاهی مرتبط بوده و شخصیت‌های علمی هستند و لذا نگاه بسیار مثبتی به جریان دانشجویی و دانشگاه‌ها دارند.

     

    ناصحی برگزاری نشست اخیر کمیسیون‌ فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق بارز این ادعا دانست و گفت: شورای ششم و مدیریت شهری برخاسته از این شورا، به سمت دانشجویان نخبه و جریان‌های دانشجویی فعال در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، علمی، مدیریت شهری، خدمات شهری و … دست نیاز دراز می‌کند تا در سایه این تعامل بتوانیم شرایط زیست بهتری را برای مردم به ارمغان آوریم.

     

    وی با بیان اینکه اگر فعالیت‌های مدیریت شهری، عالمانه و با اتکاء به دانش باشد، بی‌شک آثار بسیار مثبتی را در زندگی مردم برجای خواهد گذاشت، افزود: به منظور تحقق این مهم، در کارگروه‌های تخصصی که ذیل کمیسیون‌های مختلف شورای شهر تعریف شده، از نظرات تخصصی و کارشناسی دانشگاهیان، اهم از اساتید و دانشجویان بهره می‌گیریم.

     

    ناصحی ادامه‌داد: در آینده تلاش می‌کنیم که مسائل شهری را با دانشگاه در میان بگذاریم و در قالب حمایت از پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی-پژوهشی از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان استفاده بهینه کنیم چراکه تحرک و پویایی جریان دانشجویی، جامعه را به حرکت وادار می‌کند.

     

    وی گفت: از دانشجویان صاحب ایده در مدیریت شهری دعوت می‌کنیم که ایده‌های خود را ارائه نمایند و درصورت طی شدن مراحل و تشریفات قانونی، توسط خود آنها اجرا خواهد شد.

     

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از مکلف شدن مرکز پژوهش‌های شورای شهر به احصاء پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده خبرداد و اظهارکرد: میزان تطابق این پروژه‌ها با شرایط روز و امکان اجرایی شدن آنها باید بررسی و سپس به شهرداری ارائه شود و پیگیر اجرایی شدن آنها باشند.

     

    ناصحی گفت: این اقدام را محکم پیش می‌بریم تا با اتکاء به پژوهش‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی-پژوهشی، شهر را بهتر اداره کرد.

    برچسب ها مهدی ناصحی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *