×
×
جدیدترین‌‌ها

زیر آب زنی  دلیل عقب ماندگی ورزش خراسان!

  • کد نوشته: 27218
  • آذر 18, 1400
  • نخست نیوز – علی شیخ الاسلامی– ورزش خراسان رضوی که از گذشته حرف‌های زیادی در کشور برای گفتن داشته است در چند سال گذشته به دلیل عدم مدیریت و به‌کارگیری مدیران فاقد تجربه و کارنامه ناموفق فاصله خود را رفته‌رفته از استان‌های مدعی جدا کرد و عملا در حوزه‌ی ورزش به استان درجه 2 و […]

    زیر آب زنی  دلیل عقب ماندگی ورزش خراسان!

    نخست نیوزعلی شیخ الاسلامی– ورزش خراسان رضوی که از گذشته حرف‌های زیادی در کشور برای گفتن داشته است در چند سال گذشته به دلیل عدم مدیریت و به‌کارگیری مدیران فاقد تجربه و کارنامه ناموفق فاصله خود را رفته‌رفته از استان‌های مدعی جدا کرد و عملا در حوزه‌ی ورزش به استان درجه 2 و یا 3 تبدیل گردید.

    اگر بخواهیم به دلایل این عقب‌افتادگی‌ها اشاره‌کنیم ابتدا باید به انتصاب‌های سفارشی مدیران اشاره کرد و از همه مهم‌تر عدم تمایل در بین اهالی ورزش بود تا جایی که در سال 97 برای اولین بار پای مدیر غیربومی هم به ورزش استان باز شد ,مدیری که هیچ شناختی از ورزش خراسان نداشت ،حالا بماند در شرایطی کار را شروع کرد که پای نهادهای نظارتی به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بازشده بود که منجر به بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان وقت هم گردید حالا شما به این حاشیه‌ها کرونا را هم اضافه کنید . همه این‌ها موجب گردید یکی از بدترین دوران ورزش خراسان رضوی بعد انقلاب را شاهد باشیم.

    این نابسامانی‌ها موجب شد اهالی ورزش با اعتراضات خود در فضای مجازی و رسانه‌ای خواستار تغییر مدیریت ورزش استان باشند و بالاخره این اعتراضات به گوش وزارت ورزش رسید!

    رزومه پشت رزومه

    چند سالی است روال انتخاب مدیران ادارات  ما در کشور از روال عادی خود خارج‌شده است و عملا لابی‌گری  جای شایسته‌سالاری را گرفته است  و البته این معضل در ورزش هم دیده‌شده است.

    به‌عنوان‌مثال جهت مدیریت ورزش استان خراسان رضوی بیش از 20 نفر از اعضای اداره کل رزومه دادند و هرکس به هر طریقی شانس خود را آزمایش کرد و در این میان بودند افرادی که واقع صلاحیت مدیریت را نداشتند و اصلا توانایی اداره یک هیات ورزشی را هم نداشتند ولی به‌هرحال می‌خواستند با رایزنی ولابی خود را به صندلی مدیریت ورزش استان برسانند.

    بازگشت داوری

    افشین داوری مدیر باتجربه ورزش کشور که در سال‌های 85تا90 مدیریت ورزش استان خراسان رضوی را به عهده داشت ازجمله استثنائات ورزش استان و کشور می‌باشد که مسئولیت‌های فدراسیون دوومیدانی، بوکس، والیبال،ورزش‌های ناشنوایان و دوچرخه‌سواری بخشی از کارنامه 10ساله افشین داوری در پایتخت می‌باشد. حالا شما مسوولیت‌های ستادی رو هم به آن اضافه کنید با مشخص شدن وزیر ورزش و جوانان افشین داوری که سابقه رفاقت خوبی با وی داشت جهت عرض تبریک به دیدار وی رفت. در این جلسه سجادی خطاب به داوری گفت: ورزش کشور باید از تجربیات گران‌بهای شما به نحو احسن استفاده کند .داوری هم ضمن تبریک به سجادی گفت بنا به  درخواست تعداد کثیری از هم استانی‌هایم شخصا دوست دارم سال‌های آخر خدمتم  در استان خودم و در جوار امام مهربانی‌ها که هر چه دارم از عنایت اوست خدمتگزاری کنم این درخواست داوری با تعجب وزیر روبرو شد چراکه وزیر باور نداشت داوری به  ورزش استان خراسان بازگردد اما ازآنجایی که خراسان  رضوی یکی از دغدغه‌های اولیه آقای وزیر بود. بلافاصله با حکم خود افشین داوری را در تاریخ 20مهرماه به سمت سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی منصوب  کرد.

    استقبال کم‌سابقه‌ و باشکوهی از حضور داوری در شهر مشهد به عمل آمد و موجی از امید در دل اهالی ورزش استان زنده گردید. در این میان مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم حمایت بسیار خوبی از این حضور داشت.

    حالا داوری پس از 11 سال غیبت بار دیگر بر صندلی که برایش آشنا بود نشسته است .

    اما او  خیلی زود فهمید که این اداره کلا اداره کل سال 80 نیست و تقریبا هیچ‌چیز سر جای خودش نیست و اثری از مدیران صنعت و تجارت که بسیار در دهه 80در ورزش استان فعال بودند نیست.اما شناخت کافی داوری از پرسنل اداره کل به او کمک می‌کند که امیدوارانه به آینده دل ببندد و البته  قطعا جایگاه افرادی که با توسل به زد و بند بعضی صندلی‌ها را تسخیر کرده‌اند که انصافا شرایط حضور بر آن را ندارند به خطر خواهد افتاد و به همین منظور این روزها سم‌پاشی‌هایی ازطرف همان افراد که برای جامعه ورزش شناخته شده هستند علیه این مدیر باتجربه می‌شود  ولی افشین داوری با کوله باری از تجربه و بدون توجه به حاشیه‌ها باقدرت به دنبال برنامه‌ریزی و کارهای عقب‌افتاده  ورزش استان می‌باشد و قطعا ورزش خراسان رضوی با حضور وی به جایگاه خوبی در کشور به‌زودی خواهد رسید و در نهایت طبق آخرین خبر، حکم مدیرکل افشین داوری به‌زودی صادر خواهد شد تا با تغییرات اساسی کار اصلی خود را آغاز کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.