×
×
جدیدترین‌‌ها

حوالی استادیوم
دخترها پیروز شدند

  • کد نوشته: 27207
  • آذر 18, 1400
  • علیرضا مجمع – نخست نیوز  هفته قبل در فوتبال ایران شاید از یک نظر منحصر به فرد بود.دربی تهران برای دومین بار پیاپی گل نداشت و سپاهان مدعی باخت سنگینی به گل‌گهر امیر قلعه‌نویی داشت. با این حساب از این به بعد بازی‌های لیگ فشرده‌تر پیش می‌رود. تیمی قصد ندارد خودش را از این جمع […]

    دخترها پیروز شدند

    علیرضا مجمع نخست نیوز 

    هفته قبل در فوتبال ایران شاید از یک نظر منحصر به فرد بود.دربی تهران برای دومین بار پیاپی گل نداشت و سپاهان مدعی باخت سنگینی به گل‌گهر امیر قلعه‌نویی داشت. با این حساب از این به بعد بازی‌های لیگ فشرده‌تر پیش می‌رود. تیمی قصد ندارد خودش را از این جمع بکند و اوج بگیرد. تیم‌‌‌ها شانه‌به‌شانه حرکت می‌کنند و لیگ کم گل بی رمقی را داریم می‌بینیم.

    *

    سازمان لیگ می‌خواهد به تیم‌ها زور بگوید و هیچکس هم حرفی نزند. پول بی حساب ئو کتاب تبلیغات محیطی را در چند سال قبل گرفته گذاشته توی جیبش، چندغاز داده به تیم‌ها و آن را هم گذاشته به حساب بدهی باشگاه‌ها بابت موارد انظباطی و لوطی‌خورش کرده، دوقورت ئو نیمش هم باقی‌ست که تا ال ای دی‌های استادیوم روشن نشود نمی‌گذاریم بازی انجام شود. کجای دنیا دست تیم ها را می‌بندند و می‌فرستند جلوی گرگ‌ها؟ آن وقت می‌گوییم چرا در آسیا هیچوقت قهرمان نمی‌شویم. این هفته با رسم شکل فهمیدید چرا؟ چون آقایان فدراسیون و سازمان لیگ حق تیم‌ها را نمی‌دهند. تلویزیون هم که حق پخش فوتبال را نمی‌دهد چون زورش زیاد است. کلا همه چیز در فوتبال ایران به زور بیشتر ربط دارد.

    *

    خدا را شکر به عمرمان قد داد که بفهمیم چرا بازی‌های لیگ بدون تماشاگر برگزار می‌شود و فدراسیون در حالی که همه دنیا درهای استادیوم‌هایشان را روی تماشاگران باز کرده‌اند، می‌ترسند تماشاگر راه بدهند. دلیلش ساده است. فیفا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران نوشته و فدراسیون را الزام کرده که در همه رده‌ها باید دخترها را بدون گزینش کردن به استادیوم راه بدهند تا بتوانند بازی‌های لیگ را ببینند. در غیر این صورت یا فوتبال ایران تعلیق می شود یا با فدراسیون فوتبال ایران برخورد شدید می‌شود. ظاهرا همه چیز روشن است. دخترها در مبارزه چند ساله‌شان با مخالفان ورودشان به استادیوم پیروز شده‌اند و از بازی‌های بعد به استادیوم می‌روند. حتما باید زور بالای سر فوتبال ایران باشد.

    *

    تا وقتی مجیدی و گل‌محمدی مربی تیمهای استقلال و پرسپولیس هستند دربی‌ها هیچوقت زیبا نخواهد شد. هر دوی این‌ها می‌آیند برای گرفتن مساوی. مجیدی اما بیشتر. بازی بسته تیم ابی نه تنها به پرسپولیس اجازه حرکت نداد که بازی را از رمق انداخت. بهانه نگرفتن پنالتی را هم جدی نگیرید. این‌ها را می‌گویند که به جلو فرار کنند. مثل آن آفسایدی که فرهاد گفت اگر آفساید باشد مربی‌گری را کنار می‌گذارد و معلوم شد آفساید بوده و تا اینجا که خبری از کنار کذاشتن مربی‌گری نیست. خب به هر حال مرد است و حرفش!

    *

    در کنفرانس مطبوعاتی دربی فرهاد مجیدی جان مادرش را قسم خورده که وی ای آر بیاورند. یکی از روزنامه‌ها هم این حرف را گرفته و روی وی ای آر خط کشیده و به جایش مربی خارجی گذاشته است. این حرف را می‌شود در تفاوت دربی‌های زمان برانکو و شفر و استراماچونی و گابریل کالدرون با زمان یحیی و مجیدی به راحتی دید. بد نیست دوستان کمی خجالت بکشند و بر دانش مربی‌گری‌شان به جای بهانه نگرفتن خطا و پنالتی اضافه کنند.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *