×
×
جدیدترین‌‌ها

عدم بهینه سازی مصرف گاز خانگی، صنایع و نیروگاه ها را با محدودیت مواجه می کند

  • کد نوشته: 26765
  • آذر 13, 1400
  • عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: عدم بهینه سازی مصرف گاز خانگی، صنایع و نیروگاه ها را با محدودیت مواجه می کند چرا که مصرف ۷۵۰ میلیون متر مکعب در روز نسبت به جمعیتی که داریم، بسیار زیاد است.
    عدم بهینه سازی مصرف گاز خانگی، صنایع و نیروگاه ها را با محدودیت مواجه می کند

    به گزارش نخست نیوز ، دکتر هادی بیگی نژاد به مصرف ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز بصورت روزانه در کشور اشاره و اظهار کرد: این میزان برای مصارف خانگی، نیروگاهی، صنایع و … استفاده می‌شود اما در فصل پاییز و زمستان تمام این حجم از گاز به سمت مصارف خانگی سوق پیدا می‌کند.

    بیگی نژاد ادامه داد: در صورت افزایش مصرف خانگی، ممکن است برخی نقاط با قطعی گاز مواجه شوند پس تنها راه اصلی برای گذر از شرایط فعلی بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور است چرا که مصرف ۷۵۰ میلیون متر مکعب در روز نسبت به جمعیتی که داریم، بسیار زیاد است.

    وی تصریح کرد: در زمستان مصارف خانگی بیش از ۷۰ درصد مصرف کشور را به خود اختصاص می‌دهد اما در تابستان و بهار این چنین نیست و مشکلی وجود ندارد، در طول این سه تا چهار ماه مصارف خانگی افزایش می‌یابد و همین مساله سبب ایجاد محدودیت بر صنایع و نیروگاه‌ها می‌شود.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی نیازمند ثبات تولید است، گفت: محدودیت مصرف گاز برای پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها سبب استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل در این صنایع و محدودیت تولید خواهد شد پس در صورت عدم بهینه سازی مصرف گاز، شرایط برای صنایع و نیروگاه ها سخت می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *