×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
این حراج‌های لعنتی!

  • کد نوشته: 26669
  • آذر 11, 1400
  • نخست نیوز – محمد‌ باقر عطاریانی_ تخفیف تا ۵۰ درصد، حراج واقعی، حراج جمعه سیاه، حراج فصل، حراج بخاطر تغییر شغل، حراج به قیمت خرید و… اینها وعده‌های فریبنده‌ای هستند که این روزها همه جا را پر کرده است.در مجتمع‌های تجاری، فروشگاههای مواد غذایی و پوشاک و حتی در فضای مجازی با انبوهی از این […]

    این حراج‌های لعنتی!

    نخست نیوزمحمد‌ باقر عطاریانی_ تخفیف تا ۵۰ درصد، حراج واقعی، حراج جمعه سیاه، حراج فصل، حراج بخاطر تغییر شغل، حراج به قیمت خرید و… اینها وعده‌های فریبنده‌ای هستند که این روزها همه جا را پر کرده است.در مجتمع‌های تجاری، فروشگاههای مواد غذایی و پوشاک و حتی در فضای مجازی با انبوهی از این حراج‌های فریبنده روبه‌رو هستیم.

    خوشبختانه مردم با شگرد و به واقع با این نوع کلاهبرداری کاملا آشنا هستند و گول ظاهر تبلیغات آنها را نمی‌خورند.

    اما مسوولان مربوطه در اداره بازرسی، تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی و اتحادیه‌های صنفی در این خصوص چه کرده‌اند؟ حراج‌ها، قارچ گونه در جای جای شهرها رشد کرده‌اند اما هنوز برخوردی جدی و قاطع و اصولی ندیده‌ایم.

    در حراج‌های آنلاین که هدفشان سرقت اطلاعات مردم است چه کرده‌ایم؟

    یکی از شگردهای مجرمان سایبری در حراج‌های آنلاین سرقت اطلاعات بانکی افراد از طریق درگاه‌های پرداخت جعلی بانکی است که زمینه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی را فراهم می‌کند. برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی توسط کلاهبردارن سایبری، لازم است مولفه‌های یک خرید اینترنتی امن را مدنظر قرار دهید تا به سایت‌ها و درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) ارجاع داده نشوید.

    همچنین ممکن است که خریداران به درگاه پرداخت اصلی هدایت شوند و وجه مورد نظر را پرداخت کنند که در صورت پرداخت وجه، یا کالایی به آن‌ها تحویل داده نمی‌شود و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است. افراد باید نسبت به آگهی‌های منتشرشده در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *