×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر پروژه نیروگاه‌های بادی خواف:
نیروگاه بادی خواف امکان ایجاد صد نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت

  • کد نوشته: 26560
  • آذر 10, 1400
  • مدیر پروژه نیروگاه‌های بادی خرگرد خواف از ایجاد اشتغال برای صد نفر در چشم انداز تکمیل نیروگاه خبرداد.
    نیروگاه بادی خواف امکان ایجاد صد نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت

    نخست نیوز – به گزارش روابط عمومی شرکت پدیده مروزیست، دانیال خرسند با اشاره به اینکه توربین بادی محصول سه وجهی الکتریکال، مکانیکال و عمرانی است گفت: وزن سازه توربین ۶۶۰ کیلو واتی ۹۰ تن و اولین ۲/۵ مگاواتی ۳۰۰ تن است.

    به گفته وی اشتغال ایجاد شده به ازای هر توربین بسیار قابل توجه است و در حال حاضر دو توربین نصب شده در خرگرد سبب اشتغال ۹ نفر شده که ۴ نفر از اهالی روستای خرگرد و۵ نفر از شهرهای خواف و سلامی هستند، اما چشم انداز سایت خرگرد احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی با بیست دستگاه توربین است.

    این تعداد سبب اشتغال مستقیم صد نفر خواهد شد. علاوه بر آن فعالیت این سایت به دلیل نیاز بالای خدمات سبب ایجاد رونق در بخش های خدماتی و بازارهای خواف و سلامی می شود.

    خرسند با بیان اینکه شعار حمایت از بخش خصوصی و اشتغال و رونق اقتصادی همیشه بر زبان مسولین هست ادامه داد: در عمل کمتر حمایت و همراهی دیده می‌شود. توقع ما از ادارات مرتبط و ذیمدخل چیزی نیست جز عمل به شرح وظایف خود.

    وی تاکید کرد: احداث توربین بادی در اراضی کشاورزی بغیر از لزوم رعایت فاصله ایمنی هیچ مزاحمتی برای ادامه روند کشاورزی نداشته و هیچگونه آلایندگی و مشکل زیست محیطی نیز نخواهد داشت. اشتغال جوانان بومی روستاها در سایت ها نیز سبب اعتماد بیشتر مردم می‌شود.

    خرسند ادامه داد: حجم تولید توربین های فعلی بسیار زیاد است و مردم عادی امکان درآمد زایی مستقیم از آن ندارند. برای بهره برداری مردم عادی البته ما طرح توربینهایی ۱۰ کیلو وات را داریم که تماما توسط شرکت مروزیست طراحی و تولید می‌شود.

    این توربین در ارتفاع ۱۲ متری نصب شده و می‌تواند مصرف برق سه خانوار را تامین کند.

     

    وی یادآور شد: این دستگاه تست های آزمایشگاه های مشهد را پاس کرده و در حال حاضر در آزمایشگاه های معتبر تهران در حال طی مراحل بررسی و آزمایش است. فاز بعدی نیز تولید توربین های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ کیلو وات است. اینگونه واحد‌های مسکونی، صنعتی، زراعی و باغی که از شبکه سراسری دور بوده و تامین برق برای آنها دشوار است براحتی می‌توانند برق خود را تامین کنند.

     

    مدیر پروژه نیروگاه‌های بادی خواف در مقایسه توربین بادی با پنل خورشیدی گفت: اگر در هر صد روز چهل روز باد مناسب داشته باشیم برای استفاده از توربین بادی شرایط بسیار مناسب است. هرچند پنل خورشیدی در همه جا قابل نصب است، اگر برنامه تعمیر و نگهداری توربین بادی منظم انجام شود این دستگاه تا بیست سال امکان تولید مداوم برق دارد اما پنل خورشیدی بطور مداوم و سالانه دچار افت بازدهی می‌شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *