×
×
جدیدترین‌‌ها

شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ملزم به انجام مطالعات ایجاد نیروگاه های خصوصی شدند

  • کد نوشته: 26557
  • آذر 10, 1400
  • مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: استاندار محترم انجام مطالعات ایجاد نیروگاه های انرژی تجدید پذیر وخورشیدی با همکاری واحدهای تولیدی را در شهرکها و‌نواحی صنعتی مورد تاکید قرار داده و تحقق این موضوع به جد در دستور کار این شرکت و تشکلهای صنعتی مربوطه در استان قرار گرفته است.
    شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ملزم به انجام مطالعات ایجاد نیروگاه های خصوصی شدند

    نخست نیوز – به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده افزود: در نشست هم اندیشی اعضای تشکلها و مدیران دستگاه های اجرایی در بخش صنعت با استاندار محترم ضمن تشریح موانع و مشکلات این بخش در استان بخصوص در حوزه تامین زیرساختهای آب، برق، گاز و مخابرات، موضوع مطالعات ایجاد نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی در شهرکها و‌نواحی صنعتی استان نیز مور تاکید قرار گرفت.

    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در این نشست مصوب شد که کارگروه تخصصی با محوریت انجمن مدیران صنایع استان موضوع اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی و انرژی های تجدیدپذیر را به صورت کارشناسی و‌عملیاتی بررسی کرده و به مدیریت عالی استان گزارش دهند.

    بهرامی زاده خاطر نشان کرد: اخیرا ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرکهای صنعتی با امضای یک مدل توافقی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از این طریق با همکاری صاحبان صنایع نیروگاه های خورشیدی را در شهرکهای صنعتی ایجاد کرد.

    وی اظهار داشت: از چند ماه قبل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با همکاری انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اقدام به شناسایی شرکتهای دانش بنیان توانمند در حوزه تولید برق کرده اند که در این راستا هم یک شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه فردوسی مشهد طرح جامعی را به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرکهای صنعتی با مشارکت بخش خصوصی تدوین و ارایه کرده است.

    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: در صورت موافقت وزارت صمت این طرح به صورت آزمایشی در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد اجرا شود، سپس با رفع عیوب آن در کل شهرکهای صنعتی کشور به اجرا درآید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *