×
×
جدیدترین‌‌ها

حوالی استادیوم
آقای سرباز برو اونورتر!

  • کد نوشته: 25939
  • آذر 4, 1400
  • علیرضا مجمع – نخست نیوز در استادیوم بعد از 22 ماه به روی تماشاگر باز شد، با تاخیر چندماهه و عقب ماندن از همه استادیوم‌های شهرهای اروپایی. خوب شد باز شد، اما چرا به این شکل بدوی و وحشیانه؟ مردم مگر از قحطی فرار کرده‌اند که اینطور به استادیوم هجوم می‌برند؟ تصاویر را ببینید. بعدازاین […]

    آقای سرباز برو اونورتر!

    علیرضا مجمعنخست نیوز

    در استادیوم بعد از 22 ماه به روی تماشاگر باز شد، با تاخیر چندماهه و عقب ماندن از همه استادیوم‌های شهرهای اروپایی. خوب شد باز شد، اما چرا به این شکل بدوی و وحشیانه؟ مردم مگر از قحطی فرار کرده‌اند که اینطور به استادیوم هجوم می‌برند؟ تصاویر را ببینید. بعدازاین دویدن‌های مردم برای رسیدن به سکوها خبر رسید چند ساعت قبل از بازی مدیرعامل استقلال مجوز ورود را گرفته و اعلام کرده است. همچنین مجوز تبلیغات محیطی را هم گرفته است. یعنی یک نفر باید می‌آمد از لابی‌هایش استفاده می‌کرد برای اینکه حرف زور سازمان لیگ را وتو کند. همه این‌ها نتیجه‌اش خوب است، اما چرا اینجوری؟
    ***
    استادیوم آزادی در فشرده‌ترین حالت 100 هزارنفر است. در خوشبینانه‌ترین حالت احتمالا 80 هزار نفر در استادیوم طبقه بالا و پایین ظرفیت تماشاگر دارد. خب این آمار حدودی است. اما وقتی می‌گویند فقط 5 هزار نفر به استادیوم راه می‌دهند، احتمالا می‌شود حدس زد این تعداد در ظرفیت 80 هزارنفری پخش می‌شود و پروتکل‌های کرونا رعایت می‌شود و برای کسی اتفاقی نمی‌افتد. خب فکر می‌کنید چه شد؟ سرباز گذاشته‌اند که از آن سکو تماشاگر به این سکو نیاید! مگر می‌شود این حد از بی تدبیری؟ اصلا باید شما بگویید هر جا دوست دارید بنشینید. با فاصله زیاد. نسبت 5 هزار نفر به 40 هزار نفر طبقه اول را در نظر بگیرید آن وقت متوجه می‌شوید چرا مدیریت آمدن تماشاگر به استادیوم تا این حد فاجعه بوده است.
    ***
    نکته بعد اینکه چرا فقط استادیوم آزادی به روی تماشاگر باز شد؟ خب استادیوم‌های دیگر را هم باز می‌کردید. چه اتفاقی می‌افتاد؟ از چه چیزی نگرانید؟ در بقیه شهرها هم همین نسبت برقرار است اگر درست مدیریت شود. ضمنا آمدن دخترها هم به استادیوم عنقریب است که آزاد شود. یعنی این بار زور فیفا و ای اف سی بالای سر ایران است، وگرنه فوتبال ایران تعلیق می‌شود. گفتم که همیشه باید زور بالای سر ما باشد.
    ***
    پرسپولیس با مساوی در رفسنجان به دو رقیبش تعارف کرد که فاصله‌شان را با تیم یحیی زیاد کنند، اما انگار استقلال و سپاهان دوست دارند این فصل را در کورس شانه‌ به شانه طی کنند. هر دو تیم مساوی کردند و نتوانستند از جا بکنند. یحیی اما در مساوی رفسنجان شروع کرد بهانه‌های غیر فنی آوردن. یحیی گل‌محمدی بازیکن محجوبی بود و مربی کاربلدی شد، اما همیشه در دوران مربی‌گری اش در پرسپولیس یک چیزهایی را به دست نیاورد و آن شجاعت قبول باخت است. بهانه می‌آورد. از زمین و زمان برای شکستش مصداق می‌گوید. بس است دیگر. تمرکز یحیی اگر روی تیمش نباشد این فصل از رتبه پنجم بالاتر نمی‌آید.
    ***
    دو فصل پیش پرسپولیس با کالدرون کارکشته همین وضعیت را داشت. تیم هت‌تریک کرده باد به غبغب داشت و سینه‌اش را جلو داده بود. تعریف می‌کنند کالدرون در یکی از روزهای مساوی یا باخت تیم در چند بازی اول در رختکن گفته است:«اگر شما فینال آسیا دیده‌اید من فینال جام جهانی دیده‌ام. سرتان را پایین بیاندازید و بازی‌تان را بکنید.» و بعد از این حرف 5،6 ستاره تیم به نیمکت دوخته شدند. و در نهایت پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد و به نیمه‌نهایی جام حذفی رفت و کالدرون با قهرمانی پرسپولیس را ترک کرد. البته که هنوز پولش را نگرفته است و دلش برای پرسپولیس می‌تپد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *