×
×
جدیدترین‌‌ها

دیپلمات سابق اسرائیلی:
تل‌آویو از حضور روسیه در سوریه عصبانی نیست

  • کد نوشته: 25160
  • آبان 27, 1400
  • سفیر سابق رژیم صهیونیستی در روسیه گفت: رویارویی با قدرت‌های بزرگی مثل روسیه به نفع اسرائیل نیست از این رو به نفع اسرائیل است همه اوضاع را آرام نگه دارد.
    تل‌آویو از حضور روسیه در سوریه عصبانی نیست

    به گزارش نخست نیوز ، تزوی ماگین، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در روسیه در گفت‌وگو با شبکه i۲۴NEWS گفت: روسیه بسیار به منطقه خاورمیانه اهتمام دارد و همواره برای تقویت نیروها و نفوذ خود در آنجا تلاش می‌کند.

    او خاطرنشان کرد: رویارویی با قدرت‌های بزرگی مثل روسیه به نفع اسرائیل نیست، از این رو مصلحت اسرائیل در دستیابی دائمی به آرامش امور و دستیابی به تفاهمات است.

    سفیر سابق رژیم صهیونیستی در روسیه اضافه کرد: اسرائیل از حضور روسیه در سوریه عصبانی نیست و پیشروی آن و حفظ منافعش در این کشور را مختل نمی‌کند در مقابل روسیه بر اسرائیل جهت مقابله با تهدید حضور ایران در سوریه سخت نمی‌گیرد.

    این دیپلمات سابق افزود: روسیه آماده تعامل با همه است زیرا مصلحتش برایش مهمترین چیز است. روسیه با حمایت ایران به سوریه رسید و آنها در ائتلاف مقابله با تروریسم در سوریه بودند؛ اما اخیرا در چند مساله که ارتباطی با اسرائیل ندارد با هم رقیب شده‌اند. هر یک از این دو کشور منافع خاص خود را در سوریه دنبال می‌کنند.

    هاگین در ادامه درباره پرونده فلسطین و اسرائیل گفت: روسیه در مرحله اتحاد جماهیر شوروی بسیار در این پرونده فعال بود؛ اما در سال‌های اخیر خارج از این پرونده است زیرا آمریکایی‌ها، روس‌ها را از بازی خارج کردند و این کشور در حال حاضر نقش مشخصی در این پرونده بازی نمی‌کند؛ اما این پرونده مورد توجه‌شان است تا شریکی در آن باشند زیرا به آنها نقاط قوت و جایگاه مهمی در منظومه جهانی می‌بخشد. روسیه همیشه به این مساله تمایل داشته و بعید نیست برای حل درگیری اسرائیل و فلسطین به این بازی بپیوندد.

    این سفیر سابق رژیم صهیونیستی درباره حضور روسیه در سوریه نیز تاکید کرد: روسیه در تثبت موضع خود و تقویت جایگاهش موفق عمل کرد و نمی‌توان منکر پیشرفت قابل ملاحظه و دستاوردهای آن شد و روس‌ها در این کشور خواهند ماند زیرا یکی از مهمترین دلایل حضورشان در این منطقه دریایی است (دریای مدیترانه) که منطقه نزاع و نفوذ قدرت‌های جهانی است. از این رو حضورشان در سوریه در جهت خدمت به همین هدف است و آن به منزله دستاوردی برای آنهاست.

    وی درباره روابط روسیه و رژیم صهیونیستی در سایه حضور روسیه در سوریه گفت: هماهنگی بین روسیه و اسرائیل وجود دارد. می‌خواهم بگویم روسیه در منطقه است تا منافع خود را در سوریه تقویت کند و اسرائیل به نفعش است که به حمایت از مرزهایش بپردازد و با دشمنانش مثل ایران مقابله کند از این رو روسیه ناگزیر به رویارویی با واقعیتی فراتر از تامین امنیت داخل سوریه بلکه تامین امنیت جبهه‌هایی از سوی طرف‌های مختلف مثل اسرائیل است، از این رو ناگزیر است با اسرائیل به تفاهمات و هماهنگی‌هایی دست یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *