×
×
جدیدترین‌‌ها

بایدن ورود اورتگا و اعضای دولتش به ایالات متحده را ممنوع کرد

  • کد نوشته: 25091
  • آبان 27, 1400
  • رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور اعلامیه‌ای جامع در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری ماناگوآ که آن را آلوده به تقلب و به نفع دنیل اورتگا دانست، اعضای دولت نیکاراگوئه را از ورود به ایالات متحده منع کرد.
    بایدن ورود اورتگا و اعضای دولتش به ایالات متحده را ممنوع کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ ممنوعیت مسافرتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا علیه نیکاراگوئه شامل تمام مقام‌های “منتخب” این کشور می‌شود. به ویژه می‌توان به دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه و همسرش، روزاریو موریلو اشاره کرد که معاون رئیس‌جمهوری است، و همچنین اعضای نیروهای امنیتی، قضات، شهردارها و دیگر افرادی که گمان می‌رود در “تضعیف دموکراسی” این کشور آمریکای مرکزی نقش داشتند.

    بایدن در این حکم اعلام کرد: اقدامات سرکوبگرانه و توهین‌آمیز دولت اورتگا و کسانی که از آن حمایت کردند، ایالات متحده را وادار به اقدام کردند.

    دستور بایدن یک روز پس از آن اعلام شد که ایالات متحده، انگلیس و کانادا تحریم‌های هدفمندی را علیه مقام‌های نیکاراگوئه در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری هفتم نوامبر که بسیاری از کشورها آن را “نمایشی” خواندند، اعمال کردند.

    آنها پس از آن وارد عمل شدند که دنیل اورتگا برای چهارمین بار و بعد از زندانی کردن رقبای سیاسی و سرکوب رسانه‌های منتقد به ریاست جمهوری رسید. دولت نیکاراگوئه پیش از انتخابات روز ۷ نوامبر حدود ۴۰ چهره مخالف، از جمله هفت رقیب احتمالی دنیل اورتگا را بازداشت کرد؛ اقدامی که پیروزی دنیل اورتگا و همسرش را تضمین کرد.

    بایدن در بیانیه خود همچنین اضافه کرد: اقدامات غیردموکراتیک و اقتدارگرایانه دولت اورتگا روند انتخابات را فلج کرده و حق شهروندان نیکاراگوئه را برای انتخاب رهبران خود در انتخابات آزاد و عادلانه سلب کرده است.

    جو بایدن با متهم کردن اورتگا به توسل به یک نظام قضایی و امنیتی “فاسد” گفت: آزار جسمی و روانی زندانیان سیاسی توسط پلیس و مقامات زندان غیرقابل تحمل است.

    دنیل اورتگا در انتخابات سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۱، ۲۰۱۶ و حالا ۲۰۲۱ پیروز شده است. مخالفت با اورتگا که محدودیت‌های دوره ریاست جمهوری کشورش را لغو کرده است، در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *