×
×
جدیدترین‌‌ها

استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از توربین های بادی خواف:
حاکمیت باید تسهیل‌گر حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه کشور باشد

  • کد نوشته: 24375
  • آبان 20, 1400
  • استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از توربین‌های بادی ۶۶۰ کیلوواتی در شهرستان خواف با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای توسعه اقتصادی استان، بر حضور همه جانبه مردم، بخش خصوصی و سرمایه گذاران در جنگ اقتصادی کنونی تاکید کرد.
    حاکمیت باید تسهیل‌گر حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه کشور باشد

    نخست نیوز – به گزارش روابط عمومی شرکت پدیده مروزیست، یعقوب علی نظری با تاکید بر اینکه اولویت کارها و برنامه ها باید خدمتگزاری به مردم باشد گفت: شهرستان خواف دارای سه مزیت ملی است، اول معادن سنگ آهن که اثرات گسترده اقتصادی فرا ملی داشته و باید به بهترین وجه از این استعداد استفاده کرد. دوم باد که مزیت خدادادی است و متاسفانه از آن استفاده نمیشود در حالیکه به انرژی نیاز فراوان داریم، لذا برنامه استفاده از این بخش باید در دستور کار مسئولین قرار گرفته و اجرایی شود. توربینهایی شرکت پدیده مروزیست باید به عنوان یک الگوی عملیاتی در استان گسترش یابد.
    وی ادامه داد: مزیت سوم شهرستان خواف نیز مرز مشترک با کشور افغانستان است. همه مسایل دو کشور همسایه ایران و افغانستان مرتبط به هم است و ما در استان متمرکز بر مسایل اقتصادی هستیم که نیاز اساسی افغانستان بوده و شرایط مناسب در دو طرف مرز فراهم است. امیدواریم تفاهمات اولیه به مناسبات اجرایی منتهی شود
    وی خطاب به مدیران دولتی گفت: همه مسئولین باید به حضور مردمی توجه داشته و زمینه فعالیت ایشان در عرصه اقتصاد را فراهم کنند. دولت وظیفه زمینه سازی دارد. مردم دارای فکر و اندیشه هستند، هم قدرت اجرایی و هم دارای سرمایه های خرد و کلان در اختیار دارند. باید موانع از راه فعالیت اقتصادی توسط دولت رفع شده و اساسا کمک و حمایت وظیفه اصلی حاکمیت در راه توسعه کشور است.
    نظری از همه سرمایه گذاران و بخش خصوصی و تشکل های مردمی خواست به طور گسترده وارد عرصه اقتصادی شوند.
    وی در ادامه گفت: باید بدانیم عرصه اقتصادی یک جنگ است و در این عرصه فقط میتوان با حضور مردم به پیروزی رسید و نظام ما در این موضوع تجربیات فراوانی دارد.
    استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت ها در استان و کشور فراوان است و مردم انگیزه اعتقادی و اقتصادی دارند و از این رو فعالیتهای سالم امکان پذیر است. باید به مردم اعتماد کرد. مردم ما مسلمان معتقد هستند و به فعالیتهای سودآفرین سالم و پاک علاقه و اعتقاد دارند. پس راه مشخص و بدون ابهام است و باید همه تلاش کنیم در بازه کوتاه اقتصادی مشکلات مردمی به دست خودشان برطرف شود.

    مدیرعامل شرکت پدیده مروزیست: توربین بادی دو و نیم مگاواتی نیز تا پایان سال احداث می‌شود

    یسرا خرسند، مدیرعامل شرکت پدیده مروزیست در این مراسم با بیان اینکه ارزش پروژه توربین های ۶۶۰ کیلو واتی ۲۵ میلیارد تومان بوده که در مدت ۶ احداث شده است، گفت: پروژه دوم که امروز کلنگ آن به زمان خورد با ظرفیت تولید ۲ و نیم مگاوات با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت کمتر از شش ماه احداث خواهد شد.
    وی با بیان اینکه منطقه خواف یکی از بهترین کریدورهای بادی جهان است که استعداد تولید ۵ هزار مگاوات برق دارد افزود: هر یک توربین نصب شده در منطقه خواف معادل توربین‌های نصب شده در منطقه بینالود نیشابور تولید انرژی انجام می دهد اما توربین ۲.۵ مگاواتی یک توربین بسیار بزرگ است که مشابه آن در آخکند و کهک قزوین نصب شده و در حال کار است. این توربین ها توسط گروه صنعتی مپنا و با عنوان و دانش کاملا داخلی بدون وابستگی به خارج تولید شده است.
    به گفته خرسندی تزریق برق تولیدی این نیروگاه از سال ۹۵ و با ۲۹۰ هزار کیلو وات ساعت به شبکه آغاز شده و در سال ۹۹ این رقم به بیش از ۱۴ هزار و۴۰۰ هزار کیلو وات ساعت رسیده است.

    فرماندار خواف: منطقه استراتژیک خواف نیازمند اختیارات بیشتر برای توسعه و پیشرفت است

    سنجرانی، فرماندار خواف در این مراسم با تقدیر از استاندار خراسان رضوی که در اولین برنامه کاری خود به موضوع جنگ اقتصادی توجه ویژه داشته گفت: استاندار جدید خراسان رضوی با نگاهی بلند به تولید و اشتغال و اقتصاد و معیشت مردم توجه داشته و تاکید دارند از ظرفیت های درونی استان استفاده عملیاتی شود. امروز نتایج بخشی از این تاکیدات به وضوح دیده می‌شود.
    وی ادامه داد: شهرستان خواف منطقه ای استراتژیک و مهم دارای ظرفیت های بی نظیری است و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در نگاه بلند توسعه یابد توجه ویژه به آن داشته باشد. نیاز استان ۱۳۰۰ مگاوات برق است و ظرفیت تولید کریدور بادی خواف ۵۶۰۰ مگاوات است.
    وی به معادن غنی شهرستان نیز به عنوان دیگر ظرفیت اساسی خواف اشاره کرد و افزود: ظرفیت مشارکت مردم بزرگترین سرمایه شهرستان خواف بوده و در یک نمونه همراهی شیعه و سنی به ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و صرفه جویی ارقام بالایی در منابع منتج شده است.
    سنجرانی خاطرنشان کرد: خواف مشکل کمبود اعتبار ندارد و نیاز اصلی اعتماد و تفویض اختیار در قالب پنجره واحد است تا سرمایه گذاران بتوانند در کمترین زمان نسبت به آغاز پروژه های خود اقدام کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *