×
×
جدیدترین‌‌ها

هشدار اردن درباره تداوم نبود چشم‌انداز بازگشت به مذاکرات صلح خاورمیانه

  • کد نوشته: 24123
  • آبان 19, 1400
  • وزیر خارجه اردن نسبت به تداوم نبودِ چشم‌انداز بازگشت مذاکرات جدی و کارآمد برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار "دو کشوری " و قوانین بین‌المللی هشدار داد.
    هشدار اردن درباره تداوم نبود چشم‌انداز بازگشت به مذاکرات صلح خاورمیانه

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان دیدار با تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه خاطرنشان کرد، جایگزینی برای راهکار “دو کشوری” و تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۶۷ به عنوان راهی برای تحقق صلح فراگیر که یک انتخاب استراتژیک و یک ضرورت برای همه کشورهای منطقه و ملت‌های آن است، وجود ندارد.

    ایمن الصفدی در ادامه افزود، اردن به خاطر ایجاد چشم‌انداز سیاسی واقعی جهت دستیابی به راهکار تشکیل “دو کشور” و تحقق صلح عادلانه به تلاش خود ادامه خواهد داد.

    وزیر خارجه اردن همچنین تاکید کرد، تداوم شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینی راهکار “دو کشوری” و فرصت‌های تحقق صلح را از بین می‌برد.

    الصفدی، فرستاده سازمان ملل را در جریان مقدمات کنفرانس بین‌المللی که اردن و سوئد در ماه جاری میلادی در بروکسل با هدف جمع‌آوری حمایت مالی و سیاسی برای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برگزار خواهند کرد، قرار داد.

    الصفدی همچنین وینسلند را از پیامدهای مثبت توافقات حاصل شده با رژیم صهیونیستی مطلع کرد که اجازه می‌دهد صادرات اردن به کرانه باختری از حدود ۱۶۰ میلیون دلار سالانه به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *