×
×
جدیدترین‌‌ها

چین حامیان استقلال تایوان را تحریم می‌کند

  • کد نوشته: 23739
  • آبان 15, 1400
  • دولت چین هشدار داده است که حامیان و طرفداران استقلال تایوان را تحریم خواهد کرد.
    چین حامیان استقلال تایوان را تحریم می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، «تشو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین هشدار داد که این کشور ورود طرفداران «استقلال تایوان» به تمامی سرزمین‌های چین از جمله هنگ‌کنگ و ماکائو را ممنوع خواهد کرد.

    وی افزود: «بر اساس قانون، تحریم‌هایی علیه تمام کسانی که استقلال تایوان را تایید می‌کنند اعمال خواهیم کرد و مانع از ورود آنها و افراد خانواده‌هایشان به سرزمین اصلی و مناطق هنگ‌کنگ و ماکائو خواهیم شد»

    این مقام چینی ادامه داد: «لیستی از اسم کسانی که حامی استقلال تایوان بوده را ایجاد خواهیم کرد و این افراد از هرگونه همکاری با سازمان‌ها و افراد در چین منع خواهند شد».

    طی ماه‌های اخیر آمریکا با همراهی کانادا، انگلیس، فرانسه و ژاپن بارها در حمایت از تایوان موضعگیری کرده و برخی از این کشورها به رغم هشدارهای چین اقدام به گشت‌زنی در تنگه تایوان کرده‌اند.

    جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم طی روزهای اخیر بارها درباره تایوان اظهارنظر کرده و به چین درباره تجاوز احتمالی اتهام زده است.

    این اظهارنظرها و ادعا در شرایطی مطرح شده که پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

    واشنگتن با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *