×
×
جدیدترین‌‌ها

پیشنهاد به نمایندگان مجلس برای عمل به توصیه‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی

  • کد نوشته: 23256
  • آبان 10, 1400
  • نماینده سابق مجلس با یادآوری توصیه‌های اخیر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار کرد: مجلس‌نشینان به جای بررسی عملکرد گذشتگان به این سمت حرکت کنند که بیانات اخیر آیت الله صافی گلپایگانی را مورد توجه قرار دهند و با توجه به این توصیه‌ها کیفیت زندگی مردم را ارتقاء دهند.
    پیشنهاد به نمایندگان مجلس برای عمل به توصیه‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی

    به گزارش نخست نیوز ، کمال الدین پیرموذن ، در پاسخ به این پرسش که در مورد بررسی عملکرد ستاد کرونا دولت قبل در مجلس فعلی چه ارزیابی دارد، اظهار کرد: وظیفه اصلی مجلس قانوگذاری و نظارت بر حسن عملکرد نسبت به انجام امور بر مبنای قوانین است و در کنارش دفاع از حقوق شهروندان جامعه از جمله دیگر وظایف مجلس نشینان به شمار می‌رود. بسیار مطلوب است که نمایندگان به مسئولانی که در زمان نمایندگی آنها بر سر کار هستند نظارت کنند؛ چرا که در چارچوب وظایف نمایندگی همین سوگند را یاد می‌کند که چنین مسائلی را پیگیری کند و به دنبال تحقق آنها باشد.

    وی افزود: بنابراین اولویت فعلی برای نمایندگان مجلس باید تاکید بر افزایش ثروت ملی از طریق تقویت اقتصاد و ایجاد یک رابطه مبتنی بر منافع ملی با دنیاباشد، نه اینکه این وظایف به کنار گذاشته شود و نمایندگان تصمیم بگیرند آنچه که در گذشته رخ داده است و به قبل مربوط است را الان و در شرایط فعلی مورد بررسی قرار دهند.

    این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید صرفا شخصیت‌ها و یا جریاناتی که خارج از دیدگاه‌های فکری آنها هستند را مورد نظارت و بررسی قرار دهند، تصریح کرد: به نظرم این کار در افکار عمومی بیشتر معنای فرافکنی پیدا می‌کند تا نظارت بر امور، ما خدا را شکر می‌کنیم که امروز یک انسجام و یکپارچگی در ساختار حاکمیت به وجود آمده است و در چنین شرایطی بهتر است نمایندگان به جای توجه به گذشته و بررسی آن توان خود را بر افزایش توسعه و رشد اقتصادی در کشور قرار دهند تا کشورهای همسایه که بسیار از ما ضعیف‌ترند نیایند و پز شرایط اقتصادی خودشان را به ما بدهند.

    پیرموذن با بیان اینکه آنچه مهم است این است که نمایندگان به سمت گره گشایی از مسائل اصلی و مهم کشور حرکت کنند، اظهار کرد: مسئله امروز کشور ما، آنچه که در گذشته رخ داده است و بخاطر شرایط تحریم و اوضاع نابسامان ناشی از آن در اقتصاد کشور بوده است، نیست. ما امروز مسئله محیط زیست و بحران آب را داریم. همچنین باید به سمت گره گشایی از کار کسانی برویم که به دنبال ایجاد اشتغال یا کارآفرینی هستند. اگر جز این از سوی مجلس رخ دهد آن وقت باید گفت که ناتوانی نمایندگان با چنین کارهایی به چشم می‌آید و بیشتر نشان دهنده ضعف آنها خواهد بود نه نقطه قوت.

    این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه من نمی خواهم از رئیس جمهور قبلی یا کارهای دولت گذشته حمایت کنم، اظهار کرد: ما در زمان رئیس جمهوری قرار داشتیم که خودمحور بود و نگاه به بیرون داشت و در نتیجه عملکردش به چیزی رسید که آن را شاهد بودیم پس من به دنبال دفاع از وی نیستم، اما می‌گویم شرایط کشور در آن زمان نیز آنقدر با تحریم‌ها دشوار شده بود که دولت وی نمی‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

    پیرموذن با یادآوری توصیه‌های اخیر آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: به نظرم مجلس نشینان به جای بررسی عملکرد گذشتگان بیانات اخیر آیت الله صافی گلپایگانی را مورد توجه قرار دهند و به این سمت حرکت کنند که با توجه به این توصیه‌ها زندگی مردم را ارتقاء دهند و تلاش کنند یک رابطه مبتنی بر منافع ملی با کشورهای دنیا ایجاد کند و نیز انتصابات فامیلی را که در روزهای اخیر شاهد آنیم از میان بردارند.

    وی در پایان اظهار کرد: آنچه که امروز به گمان من مورد توجه مردم است رسیدگی به معیشت آنان و افزایش کیفیت زندگی شان است که این امر از طریق تکیه بر رشد و توسعه اقتصادی و نیز ارتباط موثر با دنیا و تعامل با کشورهای جهان رخ می‌دهد، نه اینکه با شعارهای عوامانه کار را پیش ببرد.

    انتهای پیام

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *