×
×
جدیدترین‌‌ها

لهستان به دنبال افزایش نیروهای ارتش است

  • کد نوشته: 22892
  • آبان 6, 1400
  • ارتش لهستان اعلام کرده که برنامه‌هایی را برای دو چندان کردن نیروهای ارتش در نظر دارد چون این کشور با چالش‌های امنیتی و مهاجرتی در مرز شرقی خود روبروست.
    لهستان به دنبال افزایش نیروهای ارتش است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دولت لهستان لایحه دفاع ملی را روز سه شنبه اعلام کرد که می‌تواند باعث تقویت گسترده ارتش این کشور شود.

    یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم قانون و عدالت لهستان که معاون نخست وزیر هم هست گفته که این لایحه پاسخی به وضعیت کنونی جهان و جغرافیای سیاسی لهستان است.

    وی در نشست خبری در ورشو به جاه طلبی‌های گسترده روسیه و چالش‌های مهاجرتی در مرز شرقی با بلاروس به عنوان چالش‌های اصلی امنیتی برای لهستان اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم، باید بر اساس قانون قدیمی یعنی “اگر صلح می‌خواهید، برای جنگ آماده شوید” عمل کنیم.

    هم معاون نخست وزیر و هم “ماریوش بلاشزاک”، وزیر دفاع لهستان مشترکا لایحه دفاعی را تقدیم کرده‌اند.

    بر اساس این لایحه، تعداد سربازان ارتش لهستان قرار است به بیش از دو برابر تعداد کنونی شود و از ۱۱۰ هزار تن به ۲۵۰ هزار تن برسد.

    معاون نخست وزیر لهستان همچنین گفت، این برنامه شامل خرید تجهیزات نظامی تولید آمریکا و کشورهای دیگر در اتحادیه اروپاست.

    مقام‌های دولت ورشو همچنین اعلام کرده‌اند که گسترش تعداد سربازان ارتش نیازی به اجرای مجدد خدمت سربازی اجباری در کشور ندارد.

    در همین حال، وزیر دفاع لهستان نیز گفت، یک صندوق حمایت از نیروهای مسلح نیز برای پشتیبانی از این طرح آغاز به کار می‌کند و هزینه‌های آن از طریق اوراق قرضه تضمین شده دولتی تامین می‌شود.

    در حالیکه ارقام دقیقی ارائه نشده است، مقام‌های لهستان می‌گویند که بودجه به طور قابل توجهی بیشتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی است که معیاری برای هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود.

    این لایحه پیشنهادی باید توسط پارلمان و رئیس جمهوری لهستان امضا شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *