×
×
جدیدترین‌‌ها

هشدار آلمان درباره توقف حمایت از سودان

  • کد نوشته: 22848
  • آبان 5, 1400
  • وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر حمایت خود از عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده دولت انتقالی سودان، رخدادهای اخیر در این کشور را «کودتای نظامی و تحولی فاجعه‌بار» توصیف کرد.
    هشدار آلمان درباره توقف حمایت از سودان

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان همچنین تصریح کرد، کودتای نظامی در سودان، تحولی فاجعه‌بار است و این کشور را در وضعیتی خطرناک قرار داده و تردیدهایی را در مورد آینده صلح آمیز و دموکراتیک سودان ایجاد کرده که جامعه جهانی برای آن تلاش‌های زیادی انجام داده است.

    وی در ادامه افزود: ما اقدم نظامیان شرکت کننده در این کودتا در بازداشت عبدالله حمدوک و اشخاص دیگر به صورت غیرقانونی و استفاده از زور و قدرت علیه کسانی که برای دفاع از دموکراسی در سودان به خیابان‌ها آمدند را محکوم می‌کنیم.

    هایکو ماس ضمن تأکید بر حمایت آلمان از ملت سودان و حمدوک، خاطرنشان کرد، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و حامیانش نباید مانعی برای دموکراسی باشند.

    وزیر خارجه آلمان خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان در جریان کنترل نظامیان بر قدرت شد و هشدار داد، وضعیت سودان پیامدهای خطرناکی را بر تلاش‌های بین‌المللی خواهد داشت که آلمان در دوره اخیر از آن حمایت کرد.

    هایکو ماس گفت، آلمان در حال هماهنگی گام‌های بعدی خود با شرکاء است.

    وی گفت: رخدادهای سودان یک کودتای نظامی است و اگر فورا متوقف نشود تاثیرات حادی بر تعهدات بین‌المللی برلین دارد. این کودتا اصول تعهدات ما را از بین برده و آلمان به حمایت خود از سودان تحت شرایط فعلی ادامه نخواهد داد.

    پیشتر منابع سودانی از بازگردانده شدن «عبدالله حمدوک» به خانه‌اش پس از دستگیری او در جریان کودتای نظامی ارتش خبر دادند.

    «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان که پیشتر دستور انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده در کشور کرده بود، ساعاتی قبل از آزادی حمدوک گفته بود: «حمدوک مهمان من در منزلم است و بازداشت نیست و بعد از آرام شدن اوضاع به منزلش بازمی‌گردد، بنابراین کودتایی صورت نگرفته است.»

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *