×
×
جدیدترین‌‌ها

اظهارات پدرسن درباره نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه

  • کد نوشته: 22516
  • آبان 1, 1400
  • نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه را ناامیدکننده خواند.
    اظهارات پدرسن درباره نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو به پایان رسید.

    گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو نتایج این مذاکرات را ناامیدکننده دانست و گفت که نتوانستند آنچه می‌خواستند را دریافت کنند.

    وی اظهار کرد: قرار بود روز جمعه بر اصول مذاکره شده تمرکز کنیم و برای دستیابی به توافق موقت یا اتفاق نظر بر سر برخی موضوعات تلاش کنیم. ممکن بود در مورد چگونگی دستیابی به اجماع رایزنی‌ها خبری داشته باشیم؛ اما درک مناسبی برای پیشبرد این روند را نداشتیم. طرفی که تصمیم گرفت متن جدیدی ارائه کند، هیئت دولت اسد بود.

    پدرسن تصریح کرد: دو رهبر مشترک در خصوص اصول مربوط به تمامیت ارضی و حاکمیت موافقت کردند. روز سه‌شنبه تصمیم بر این شد هیئت مخالفان یک پیش‌نویس قانون اساسی درباره امنیت و اطلاعات ارائه کند. روز سوم نیز مقرر شد پیش‌نویس مربوط به حاکمیت قانون توسط هیئت سوم ارائه شود. روز چهارم، تصمیم گرفته شد هیئت دولت درباره تروریسم و افراطگرایی متنی ارائه کند.

    نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین متذکر شد که تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه هنوز مشخص نشده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *