×
×
جدیدترین‌‌ها

برکناری مقام ارشد نظامی کانادا از فرماندهی به دلیل سوءرفتار

  • کد نوشته: 22222
  • مهر 27, 1400
  • فرمانده سابق دانشکده اطلاعات نظامی نیروهای کانادایی پس از برکناری از فرماندهی خود در پی تحقیقات درباره اتهامات مربوط به سوءرفتار، به خدمت در ارتش ادامه می‌دهد.
    برکناری مقام ارشد نظامی کانادا از فرماندهی به دلیل سوءرفتار

    به گزارش نخست نیوز به نقل از CBCNEWS، در ماه آوریل، نیروهای کانادایی سرهنگ دوم رافائل گوآی را از وظایفش در حوزه نظارت بر مدرسه اطلاعات نظامی نیروهای کانادایی در کینگستون انتاریو موقتاً برکنار کردند.

    براساس یافته‌های CBC، ارتش ماه‌ها قبل تصمیم گرفت که گوآی به دلیل یافته‌های حاصل از تحقیقات انضباطی یگان به پست فرماندهی خود بازنگردد. درپنجم ژوئیه گوآی رسماً نقش جدید خود به عنوان افسر ستاد فرماندهی اطلاعات نیروهای کانادایی در اتاوا را اعلام کرد.

    سخنگوی وزارت دفاع ملی در بیانیه‌ای نوشت: «علاوه بر این، اقدامات اداری و اصلاحی دیگری از جمله لغو ترفیع فرمانده سابق و اعزام برنامه ریزی شده نیز انجام شده است.» البته او با استناد به قوانین حفظ حریم خصوصی ماهیت ادعاهای مورد بررسی را تأیید نکرد.

    چندین تن از رهبران ارشد نظامی به اتهام سوء رفتار تحت تحقیقات پلیس نظامی هستند. در آخرین مورد ژنرال استیون ویلان روز جمعه از سمت خود به عنوان فرمانده پرسنل نظامی کنار رفت. او با اتهام سوء رفتار جنسی روبرو است که از ماه ژوئن در دست بررسی است.

    ارتش همچنین انتصاب ژنرال ترور کادیو به عنوان فرمانده بعدی ارتش را به تعویق انداخت به این دلیل که وی به اتهام سوء رفتار تحت بازجویی است.

    پرونده گوآی برای اولین بار در بهار سال گذشته در ارتباط با ادعاهای مطرح شده توسط یک شاکی شخص ثالث مربوط به حوادث مختلف که می‌تواند به عنوان نقض رفتار مطرح شود، علنی شد.

    به گفته سخنگوی وزارت دفاع ملی، ارتش در جریان تحقیقات انضباطی یگان، گوآی را وادار به ترک پست نکرد، در عوض او مجدداً بین آوریل تا ژوئیه از خانه به عنوان افسر ستادی کار می‌کرد.

    سخنگوی وزارت دفاع ملی در بیانیه‌ای گفت: «فرماندهی اطلاعات نیروهای کانادایی می‌داند که پرونده گوآی وضعیت سختی برای کارکنان و دانشجویان مدرسه است. کسانی که مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفتند، توسط زنجیره فرماندهی مورد خطاب قرار گرفته‌اند تا از رفاه خود اطمینان حاصل کنند و افشای همه جانبه‌تری را در اختیار آنها قرار دهند.»

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *