×
×
جدیدترین‌‌ها

زهرا قنبری از خودش، کریس رونالدو و طارمی می‌گوید
آچار فرانسه تیم ملی فوتبال زنان

  • کد نوشته: 21825
  • مهر 23, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ،  تیم ملی فوتبال زنان ایران موفق شد با برتری مقابل بنگلادش و اردن جواز حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا را به دست بیاورد. اتفاقی که برای اولین بار در فوتبال ایران رخ داد. یکی از ستاره های تیم ملی در این مسابقات، زهرا قنبری بود. بازیکنی که از او […]

    آچار فرانسه تیم ملی فوتبال زنان

    به گزارش نخست نیوز ،  تیم ملی فوتبال زنان ایران موفق شد با برتری مقابل بنگلادش و اردن جواز حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا را به دست بیاورد. اتفاقی که برای اولین بار در فوتبال ایران رخ داد. یکی از ستاره های تیم ملی در این مسابقات، زهرا قنبری بود. بازیکنی که از او به عنوان آچارفرانسه تیم ملی یاد می شود. بازیکنی که هر زمان سرمربی از او بخواهد می تواند چه در خط حمله و چه در خط دفاعی بازی کند. او مهمان کافه خبر بود و با او درباره اتفاقات بازی های مقدماتی جام ملت ها و همچنین فوتبال زنان صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

    سطح بازی های انتخابی جام ملت ها را چطور دیدید و ارزیابی تان از کیفیت مسابقات چه بود؟

    سطح بازی‌ها واقعا خوب بود. رقبای ما که درگذشته هم سابقه بازی با آن‌ها را داشتیم، پیشرفت زیادی کرده بودند و نشان‌دهنده این بود که با برنامه‌ریزی و هدف به مسابقات آمده بودند. ما اصلاً کار آسانی نداشتیم چون رقبا در مقابل ما بسیار خوب بازی کردند. هم ما آن‌ها را می‌شناختیم هم آن‌ها ما را. همین نکات نشان‌دهنده این بود که فوتبال بانوان چه در ایران و چه خارج از کشور، در حال پیشرفت است و ما این تغییرات را هم در تیم اردن هم بنگلادش احساس کردیم.

    در اعزام شما درباره لباس تیم هم حواشی مختلفی به وجود آمد. خیلی ها موافق این پوشش بودند و خیلی ها هم مخالف. نظر خودتان چیست؟

    به نظرم پوشش ما خیلی شکیل بود. ما نماینده یک ملت هستیم و وقتی ما خانم ها یا آقایان در یک مسابقه شرکت می کنیم، باید بهترین و مرتب ترین لباس را بپوشیم چون نماینده هشتاد میلیون نفر هستیم. واقعا تیپ و لباس ما مناسب بازی ها بود و از اینکه خیلی ها حمایت کردند تشکر می‌کنیم. از طرفی همیشه انتقادهایی هم هست که شاید خیلی ها نپسندند اما تیم فوتبال بانوان با این لباس خیلی مرتب تر و یکدست تر بود. ما نماینده یک کشور هستیم و این لباس‌ها لازم است و همیشه باید همین طور باشد. باید افرادی که ناراضی بودند حمایت می کردند چون لباس ها نه ظاهر و شکل بدی داشت و نه نامرتب بود. هر تیمی هم که می خواهد اعزام شود باید با این طرز پوشش مرتب برود.

    نقش ایراندوست را در این موفقیت چطور می بینید؟

    ایشان خیلی برای تیم ملی زحمت کشیدند و واقعا در این مدت ۴ ماه تمام توان و تلاش خود را کردند که نتیجه خوبی بگیریم. هدف ایشان بسیار بزرگ تر از این صعود است و دوست دارند فوتبال بانوان بیشتر دیده شود. برای این امر هم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و به نظرم ایشان یک مربی خیلی بزرگ است.

    اوضاع لیگ از نظر مالی و قرارداد چطور است؟ آیا توانسته انتظارات را برآورده کند؟

    از این نظر فاصله ما با آقایان بسیار زیاد است اما وضعیت پیشرفت کرده و بهتر شده اما باید باز هم بهتر شود. از طرفی به نیاز داریم اسپانسرهای خوبی جذب فوتبال بانوان شوند. از سوی دیگر همیشه بر این نکته تاکید شده که حمایت رسانه ها بیشتر شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد. وقتی رسانه حمایت کند و فوتبال بانوان دیده شود، اسپانسرها میل بیشتری به حضور در این عرصه پیدا می کنند. امیدوارم سال به سال شرایط مالی بهتر شود چون بانوان وقت می گذارند و حرفه ای کار می کنند و نیاز است فاصله شان با آقایان کمتر شود.

    بیشترین مبلغ قرارداد در فوتبال بانوان چقدر است؟

    مبالغ متفاوت است اما سقف پارسال ۴۰۰ میلیون بود که در فوتبال آقایان شاید یک بازیکن در لیگ دو هم چنین مبلغی نگیرد.

    آیا با این اوضاع بازیکنان با این درآمدها زندگی می کنند یا شغل دیگری هم دارند؟

     

    بعضی از دوستان شاید شغل دومی داشته باشند چون آنقدر مبالغ قراردادها پایین است که کفاف زندگی شان را نمی دهد اما فوتبالیست باید شرایط بدنی و شخصی را هم در نظر بگیرد و با این مبالغ شاید نتوان هزینه ۶ ماه از زندگی را هم تامین کرد. ولی به دلیل عشق و علاقه ای که هست بازی می کنیم و پای کار هستیم. خیلی از بچه ها شاید شغل دوم داشته باشند اما من نه، چون تمام وقتم را در تمرین و اردو هستم و فرصتی برای شغل دوم نمی ماند.

     

    به فکر لژیونر شدن هستید؟

    سال های گذشته و در سال ۹۴ از پرتغال پیشنهاد داشتم اما به دلیل شرایط خانواده و شرایطی که داشتم چندان تمایلی نداشتم. اگر الان شرایطش پیش بیاید استقبال می کنم. ما الان بازیکنانی داریم که در خارج بازی می کنند و این اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال ماست چون باعث می شود فوتبال ما بیشتر پیشرفت کند و دیده شود.

     

    تصور کنید از یک تیم اروپایی پیشنهاد دارید؛ دوست دارید کدام تیم و لیگ باشد؟

    من لیگ جزیره را خیلی دوست دارم. هم در بخش آقایان و هم خانم ها سطح بالایی دارد و ترجیحم لیگ انگلیس است.

    چه تیمی؟

    منچستر سیتی یا یونایتد.

     

    فوتبال زنان خارجی را هم دنبال می کنید؟

     

    نه چندان، بیشتر نتایج را دنبال می کنم و واقعا وقتی پیدا نمی کنم اما مسابقات مهم مانند جام جهانی را پیگیری می کنم و می بینم. بازی های کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *