×
×
جدیدترین‌‌ها

اقای سجادی لطفا ببازید!

  • کد نوشته: 21217
  • مهر 14, 1400
  • روزهای فیفادی نزدیک است و انگار قرار است یک تعداد تماشاگر محدود برای دیدن بازی خانگی تیم ملی به ورزشگاه بروند. از این تعداد محدود قرار است تعدادی از دختران هم اجازه ورود به استادیوم آزادی را پیدا کنند و این بازی را از نزدیک ببینند. یعنی بعد از حدود دو سال که از اولین […]

    اقای سجادی لطفا ببازید!

    روزهای فیفادی نزدیک است و انگار قرار است یک تعداد تماشاگر محدود برای دیدن بازی خانگی تیم ملی به ورزشگاه بروند. از این تعداد محدود قرار است تعدادی از دختران هم اجازه ورود به استادیوم آزادی را پیدا کنند و این بازی را از نزدیک ببینند. یعنی بعد از حدود دو سال که از اولین ورود زنان به استادیوم گذشت، برای دومین بار قرار است این اتفاق احتمالا به شکل گزینش شده بیفتد. خب اگر فکر می‌کنید این کار را مدیران فدراسیون فوتبال به راحتی اجازه داده‌اند انجام شود به سختی در اشتباهید. اگر دست این دوستان باشد که کلا از ورود مردان هم به استادیوم راضی نیستند و دوست دارند همه چیز در خانه‌ها و از دریچه تلویزیون اتفاق بیفتد. این کار هم به زور فیفا و ای اف سی و شخص اینفانتینو قرار است انجام شود. اینفانتینو در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم آزادی خودش به شخصه جلوی جایگاه دختران ایرانی ایستاد و به روسای فدراسیون دستور داد اگر این اتفاق تکرار نشود فوتبال ایران از حضور در جام‌های بین‌المللی تعلیق خواهد شد. این تهدید باعث اتفاق روز بازی با کره جنوبی در سه‌‌‌‌شنبه هفته آینده خواهد شد. حتما باید زور بالای سرمان باشد!

    *

    یکی از خنده‌دارترین اتفاقات یک هفته اخیر بحث اسپانسر مشترک دوتیم پرسپولیس و استقلال است. کاری به این ندارم که ارزش سهمی این دو تیم چقدر است و باید به هر کدام از تیم‌ها چه سهمی از درآمد مالی تعلق گیرد. اصلا فرض کنید ارزش این دو تیم مساوی است- که نیست و هر عقل سلیمی می‌تواند تشخیص دهد که پرسپولیس با دو فینال آسیا و پنج قهرمانی متوالی لیگ برتر به مراتب ارزش مادی بیشتری نسبت به استقلالی دارد که فقط یک جام حذفی در این پنج سال گرفته است- آیا منطقی است یک اسپانسر و کارگزار مشترک حامی مالی هر دو تیم شود؟ میلان و اینتر یک اسپانسر دارند؟ بارسا و رئال چه؟ بایرن و دورتموند؟ همه این جواب‌ها منفی است. چون دلیلی ندارد که رقابت اسپانسرها تحت تاثیر برند یک تیم قرار گیرد. اینجا فقط سخنی دارم با وزیر ورزش؛دکتر حمید سجادی و یک سوال بسیار ساده. فرض کنید حمید سجادی که دونده حرفه‌ای بوده است در دوی 800 متر به فینال المپیک رسیده باشد و اتفاقا اسپانسری گرفته باشد که با رقیب بریتانیایی‌اش سباستین کو یکی باشد، و جناب اسپانسر به سجادی بگوید برای اینکه کو دونده مشهورتری نسبت به شماست و اگر شما برنده شوید ارزش برند ما پایین می‌آید لطفا این بازی را ببازید! به همین سادگی است. مگر می‌شود در ورزش حرفه‌ای اسپانسر دو رقیب یکی باشد؟ از کجا معلوم دربی رفت را یکی از دو تیم ببرد و در دربی برگشت اسپانسر به تیم برنده دور رفت نگوید این بار را بباز چون تماشاگران رقیب صفحه ما را آنفالو می‌کنند؟ کمی منطقی باشید. اصلا فکر کنید جای این دو باشگاه برعکس است و استقلال همه افتخارات این چند ساله را کسب کرده است، باز هم کاملا کار غیر حرفه‌ای است که بخواهیم برای دو تیم یک جور نسخه بپیچیم و بدهیمشان دست یک اسپانسر. اینجوری روزگار اسپانسر سالاری پدر هر دو تیم را درمی‌آورد. مطمئن باشید.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *