×
×
جدیدترین‌‌ها

از سرگیری پروازها محور دیدار مقامات ازبکستان و افغانستان

  • کد نوشته: 21184
  • مهر 12, 1400
  • در دیدار مقامات ازبکستان و افغانستان از سرگیری پروازها بین دو کشور و بازسازی فرودگاه «مزار شریف» مورد بررسی قرار گرفت.
    از سرگیری پروازها محور دیدار مقامات ازبکستان و افغانستان

    به گزارش نخست نیوز در تاشکند، «مولوی امیرخان متکی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و «یادگار خواجه شادمان اف» سفیر ازبکستان در «کابل» با یکدیگر دیدار کردند.

    طرفین در این دیدار روابط دوجانبه، بازسازی فرودگاه مزار شریف و از سرگیری پروازها بین «تاشکند» و «کابل» را بررسی کردند.

    در این دیدار امیرخان متکی از رئیس دفتر سیاسی ازبکستان در افغانستان قدردانی و خواستار تحکیم بیش از پیش روابط دوجانبه بین دو کشور شد.

    «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در تاریخ 17 سپتامبر ضمن سخنرانی در نشست سازمان همکاری شانگهای پیشنهاد داد تا از دولت جدید افغانستان برای گفت‌وگو دعوت شود ضمن این که خواستار آزادی دارایی‌های افغانستان در بانک‌های خارجی شد.

    رئیس جمهور ازبکستان همچنین در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت که از انزوای افغانستان باید جلوگیری کرد و این کشور را نباید در برابر مشکلات بزرگ موجود تنها گذاشت.

    به گفته رئیس جمهور ازبکستان نقش سازمان ملل متحد در مساله افغانستان باید تقویت و صدای آن باید بلندتر از هر زمانی طنین انداز شود.

    همچنین در تاریخ 14 سپتامبر دولت ازبکستان محموله‌ای از کمک‌های بشردوستانه را پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به این کشور ارسال کرد.

    این محموله کمک بشردوستانه شامل آرد، مواد غذایی، کالاهای مورد نیاز اولیه، داروها، پوشاک و کفش بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *