×
×
جدیدترین‌‌ها

تبادل تکنولوژی جایگزین سیاست واردات کالا شود

  • کد نوشته: 21084
  • مهر 11, 1400
  • نماینده مردم ساری در مجلس ضمن حمایت از قطع واردات لوام خانگی از کره جنوبی به کشور گفت: ما منکر تعاملات اقتصادی نیستیم اما برای حمایت از تولید در کشور باید به دنبال تبادل تکنولوژی باشیم و نه واردکننده کالا و تکنولوژی.
    تبادل تکنولوژی جایگزین سیاست واردات کالا شود

    به گزارش نخست نیوز ، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس جمهوری به وزرای اقتصاد و صنعت درباره واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی اقدامی بسیار مفید در جهت حمایت از تولید در کشور است.

    وی افزود: وقتی به دنبال تحریم‌های آمریکا و اروپا کره‌ای‌ها بازار ایران را ترک کردند، تولیدکنندگان ما به خوبی توانستند نیاز بازار را تأمین کنند و با این کار خود نشان دادند که جایگزین خوبی برای شرکتهای خارجی هستند و برای تأمین کالاهای مورد نیاز در داخل می‌توان به آنها اعتماد کرد.

    نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که به جای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، با شعار حمایت از مصرف‌ کننده در صدد هستند تا بازار را از کالاهای خارجی پر کنند، همواره به دنبال واردات کالا از کره و دیگر کشورهای خارجی هستند، اما تحریم‌های گاه و بیگاه آنها نشان داد که حتی با شعار حمایت از مصرف‌کننده هم نمی‌توان به واردات کالا از کشورهای غربی و کشورهایی که به غرب و ابسته هستند همانند کره جنوبی اعتماد کرد.

    بابایی خاطرنشان کرد: ما منکر روابط اقتصادی با دنیا نیستیم و معتقدیم که باید ما تبادل تکنولوژی با دیگر کشورها را در دستورکار خود قرار دهیم.

    وی افزود: نکته مهم اینجاست تبادل اقتصادی و تبادل تکنولوژی به معنای واردات صرف تکنولوژی و واردات نیست و این به این معنا نیست که ما بازارمان را دراختیار کالاهای خارجی قرار دهیم و دست از حمایت از تولیدکنندگان داخلی بکشیم.

    وی اظهار داشت: کره جنوبی در سالهای گذشته نشان داده که به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست و با اشاره آمریکا، بازار ایران را رها می‌کند و ما نمی‌توانیم به چنین کشوری در حوزه مسائل اقتصادی اعتماد کنیم.

    بابایی در پایان گفت: قطع واردات لوازم خانگی کره‌ای اقدامی مهم در جهت حمایت از تولید داخل بود و جلوی بیکار شدن هزاران کارگر را گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *