×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در گفت‌وگو با نخست/نابغه 11ساله شکوه مهر راهی دانشگاه شد

  • کد نوشته: 20831
  • مهر 8, 1400
  • نخست نیوز ، مجید خروشی–رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در گفت‌وگو با نخست گفت: موسسه خیریه شکوه مهر اولین موسسه فعال در خراسان رضوی است که در سایر استان‌ها مجوز فعالیت دارد و صرفا با کمک‌های مالی خیرین فعالیت می‌کند. محمدهادی اشرافی‎بجستانی افزود: آسایشگاه معلولین ذهنی بی‌سرپرست شهید بهشتی بزرگترین […]

    مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در گفت‌وگو با نخست/نابغه 11ساله شکوه مهر راهی دانشگاه شد

    نخست نیوز ، مجید خروشیرییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در گفت‌وگو با نخست گفت: موسسه خیریه شکوه مهر اولین موسسه فعال در خراسان رضوی است که در سایر استان‌ها مجوز فعالیت دارد و صرفا با کمک‌های مالی خیرین فعالیت می‌کند.

    محمدهادی اشرافی‎بجستانی افزود: آسایشگاه معلولین ذهنی بی‌سرپرست شهید بهشتی بزرگترین مجموعه نگهداری معلولین ذهنی رهاشده بی‌سرپرست پسر در استان خراسان رضوی است که به همراه مرکز نگهداری معلولین ذهنی بی‌سرپرست پناهندگان ضامن آهو و خانه فرزندان بی‌سرپرست شکوه مهر تحت مدیریت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر قرارگرفته که مجموعا این موسسه افتخار دارد ضمن حمایت از970 خانواده معلول در حال حاضر نیز 220 نفر از این بهشتیان روی زمین بین سنین 6 تا 60 سال را به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری نماید.

    وی اظهار داشت: موسسه خیریه بوستان «شکوه مهر» یک مرکز غیرانتفاعی با هدف کمک به کودکان بی‌سرپرست در کشور هست که هم کودکان بی‌سرپرست سالم و هم کم‌توان ذهنی را تحت پوشش دارد. این موسسه یکی از بزرگترین مراکز خیریه توانبخشی ـ حمایتی سطح کشور است که در ۱۱ آسایشگاه و خانه فرزندان به صورت شبانه‌روزی به این فرزندان ارایه خدمات می‌دهد.

    وی ادامه داد: این موسسه در شاخه توانبخشی در چهار واحد از جمله «آسایشگاه مهر پناهندگان ضامن آهو» فعالیت می‌کند، همچنین «امور خانواده‌ها» نیز یکی دیگر از این واحدهاست که در این واحد حمایت از 1500 خانواده دارای معلول در امور خانواده‌ها که به تازگی به مرکز «مثبت زندگی» تغییر نام و فعالیت داده است، صورت می‌گیرد.

    مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر با اشاره به این‌که 450 نفر کودک به صورت شبانه‌روزی،1500 نفر خارج از مجموعه به همراه 400 نفر پرسنل در موسسه خیریه بوستان شکوه مهر حضور دارند(پرسنل بخشی از همین کودکان هستند که پایان تحصیلات علمی جذب موسسه شده‌اند) بیان کرد: موسسه خیریه «بوستان شکوه مهر» در شاخه حمایتی در پنج مرکز که شامل «مرکز قرنطینه»، ورودی فرزندان بی‌سرپرست زیر ۶ سال خراسان‌رضوی با ظرفیت ۵۰ نفر، ورودی کودکان سالم بی‌سرپرست ۲ تا ۶ سال در دو مرکز دختر و پسر هرکدام با ظرفیت ۱۵ نفر، فرزندان۶ تا ۱۲ سال با ظرفیت ۲۰ نفر و افراد ۱۲تا ۱۸سال نیز با ظرفیت ۲۰ نفر است که در حال فعالیت‌ هستند.

    اشرافی ادامه داد: موسسه خیریه «بوستان شکوه مهر» تنها موسسه خیریه‌ای در سطح مشهد می‌باشد که از طرف وزارت آموزش عالی مجوز فعالیت آموزشی در حوزه دانشگاهی را تحت‎عنوان مرکز خدمات آموزشی علوم بهزیستی «شکوه مهر» با ظرفیت ۲۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مرتبط با بهزیستی دارد.

    رییس هیات مدیره موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در ادامه از وجود نوابغ در این موسسه خبر داد و تصریح کرد: به عنوان نمونه کودک 11ساله نابغه بی‌سرپرست را که در یکی از تعمیرگاه‌های استان کار می‌کرد را شناسایی کرده که با مساعدت و همکاری کارشناسان تحصیلی بعد از گذشت 4سال راهی دانشگاه شد و همچنین دو کودکی که به صورت جهشی در سال گذشته ابتدایی را پشت سرگذاشته و اکنون در کلاس هفتم تحصیل می‌کنند.معتقدم کودکان بد سرپرست  درصورتی‌که تحت حمایت‌های دولتی قرار گیرند در آینده کارنامه موفقی را پشت سر خواهند گذاشت .

    وی خاطرنشان کرد: موسسه خیریه شکوه مهر برای همه آحاد کودکان جامعه که به نوعی درگیر مشکلات جسمانی،روحی و روانی هستند و همچنین افرادی که به نوعی از خانه رانده شده‌اند خدمات تحصیلی،شغلی و مهارت آموزی را در دستور کار دارد.

    مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از مدیران رسانه استان و به خصوص دکتر خسروشاهی مدیر مسوول موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست که در راستای اطلاع رسانی و پوشش خبری موسسه خیریه شکوه مهر خدمات قابل توجه ای داشته اند تقدیرو تشکر کرد و گفت: امیدواریم روند اطلاع رسانی مطبوعاتی در راستای توجه بیشتر به کودکان تحت پوشش افزایش یابد و عزیزان مطبوعاتی استان با توجه بیشتر در انعکاس این مهم قدم بردارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *