×
×
جدیدترین‌‌ها

چاپ پوستر نفیس شعار و لگوی برنامه های دهه آخر صفر

  • کد نوشته: 20775
  • مهر 6, 1400
  • پوستر نفیس شعار و لگوی برنامه های دهه آخر صفر«همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» ویژه حرم مطهر رضوی در «موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوی» به چاپ رسید.

    چاپ پوستر نفیس شعار و لگوی برنامه های دهه آخر صفر

    پوستر نفیس شعار و لگوی برنامه های دهه آخر صفر«همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» ویژه حرم مطهر رضوی در «موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوی» به چاپ رسید.

    به گزارش نخست نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، طراحی پوستر این شعار شامل پرهای سبز رنگ به هم پیوسته ای است که نماد عُشاق امام رضا(ع) است و همگی در قالب یک چوبپرِ خادمان حضرت گرد هم آمدهاند و شعار طلاکوب محوری «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» را شکل داده اند در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر و در بالاترین سطح کیفی در این موسسه به زیور چاپ آراسته شد.

    برای دســتیابی به فضــاها ، جلوه ها و طیف های رنگی موجود در در این اثرلازم بود از ماشــین های چاپی با آخرین فناوری های روزآمد که بتواند در یک مرحله تمامی رنگها موجود در آن را چاپ نماید ســود برد به گونه ای که فضــا های رنگی در تمامی ســطح پوســتر ایجاد گردند، بر این اســاس ماشین چاپ هشت رنگ هایدلبرگ (XL) موجود در مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم که یکی از پیشرفته ترین تجهیزات صنعت چاپ کشور می باشد و مجهز به آپشن های بروزی است مورد استفاده قرار گرفت، از تجهیزات متمایز این ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    – برخوردار از پیشرفته ترین فن آوری برای چاپ نفایس، با بالاترین سطح کارآیی درچاپ

    – متصل به جریان کاری پیش از چاپ به منظور دریافت پیش تنظیمات اتوماتیک کارهای چاپی

    – مجهز به سیستم اسپکترو فتومتری و دنسیتومتری به منظور کنترل کیفیت چاپ وامکان گزارش دهی و ثبت نتایج

    – دارای سیستم کاملاً اتوماتیک کنترل روی هم خوردگی در حین چاپ

    پس از انتخاب نوع دستگاه موارد و ملاحظات تکنیکی شش گانه زیر قبل از چاپ نهایی مورد بررسی تخصصی قرارگرفت:

    الف) چگونگی چاپ رنگ طلا با توجه به حساسیت ان در چاپ بنحوی که نمایش و نشست آن مناسب باشد.

    ب) انتخاب ترتیب و توالی رنگها جهت حصول به بالاترین میزان شفافیت و وضوح.

    ج) استفاده از مواد اولیه و مصرفی از مراکز معتبر سازنده

    د) چاپ ازمایشی جهت مشاهده کیفیت

    ودر نهایت خدمات تکمیلی خاص و ویژه بر روی این اثر نفیس شامل: انواع یووی موضعی و سلفون کشی و برجسته کاری شعار و طلاکوب آن صورت پذیرفت.

    مهمترین هدف استفاده از این نماد، ایجاد یک هویت بصری و یکپارچه سازی همه فعالیتها و خدمت رسانیها در دهه آخر ماه صفر است و طبق هماهنگی صورت گرفته، این شعار در تبلیغات محیطی، دکورها و همه برنامه های این ایام استفاده خواهد شد تا «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» به عنوان یک الگوی رفتاری در افکار عمومی ترویج شود.

    این پوستر نفیس با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» به عنوان شعار و لوگوی برنامههای دهه آخر صفر رونمایی شد

    شایان ذکر است لوگوی این شعار به سفارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی و توسط حامد مغروری، از گرافیستهای مطرح کشورمان طراحی شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *