×
×
جدیدترین‌‌ها

بیشتر زوجین بعد از طلاق پشیمان می‌شوند

  • کد نوشته: 20312
  • مهر 1, 1400
  •  زبان ابراز محبت عضو هیات علمی دانشگاه تهران: در تمام جوامع بیشترین افرادی که طلاق می‌گیرند و جدا می‌شوند؛ دچار پشیمانی می‌شوند، زیرا برگشتن و ماندن در پایگاه زناشویی و ترمیم آن خیلی کم هزینه‌تر از طلاق است. گفت و گویی با دکتر یاسر مدنی مشاور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران انجام شده که […]

    بیشتر زوجین بعد از طلاق پشیمان می‌شوند

     زبان ابراز محبت

    عضو هیات علمی دانشگاه تهران: در تمام جوامع بیشترین افرادی که طلاق می‌گیرند و جدا می‌شوند؛ دچار پشیمانی می‌شوند، زیرا برگشتن و ماندن در پایگاه زناشویی و ترمیم آن خیلی کم هزینه‌تر از طلاق است.

    گفت و گویی با دکتر یاسر مدنی مشاور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران انجام شده که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

    در شرایط چالش، زوجین بخشش را در دستور کار خود قرار دهند

     

    در شرایط چالش، زوجین خوب است که بخشش را در دستور کار خود قرار دهند و از مشاور برای حل مشکلات خود استفاده کنند، زیرا این اتفاق ارزش سرمایه گذاری را دارد.

     

    البته این بخشش مهارت می‌خواهد و در واقع ابتدا فرد خود را باید ببخشد تا بتواند فرد مقابل را ببخشد. وقتی فرد عصبانی است و تصمیمات هیجانی می‌گیرد باید به مهارت بخشش مجهز باشد که خیلی وقت‌ها این مهارت به راحتی کسب نمی‌شود، یعنی باید مطالعه کرده و از افراد خبره در این زمینه استفاده کرد.

     

    این ۵ کار، زبان ابراز محبت است

     

    ۵ کار؛ زبان ابراز محبت است؛ هدیه دادن و هدیه گرفتن؛ استفاده از کلمات تایید آمیز؛ سپری کردن اوقات فراغت با یکدیگر؛ کمک کردن به همسر در امور مختلف مثل دادن لیوان چای به یکدیگر است.

     

    این زبان در افراد مختلف متفاوت است. باید زبان محبت خود را شناخت و به طرف مقابل منتقل کرد و هم باید تلاش کرد و زبان محبت طرف مقابل را فهمید.

     

    زوجین باید زبان مشترک عشق‌ورزی داشته باشند/ باید مهارت اِبرازگری داشته باشیم

     

    زن و شوهر هر دو باید به یک زبان مشترک و قابل فهم عشق ورزی را داشته باشند وگرنه روابط رو به سردی می‌رود.

     

    نفع ایجاد زمینه برای فرصت دوباره به هر دو زوج برمی‌گردد. منفعت بخشیدن دیگران به خود فرد هم بازمی‌گردد و کلمه همسر یعنی اینکه اگر هر اتفاقی برای این قسمت سر بیفتد، برای قسمت سر دیگر هم رخ می‌دهد.

     

    باید مهارت اِبرازگری داشته باشیم و درعین‌حال مهارت گفتگو را در خود تقویت کنیم و باید مهارت کنترل احساساتی از قبیل خشم و مدیریت آن را هم داشته باشیم.

     

    بیشتر زوجین بعد از طلاق پشیمان می‌شوند

     

    در بسیاری از موارد وقتی زوجین به مشکل خورده‌اند به خیال اینکه بیرون از این رابطه و پیمان خانواده اتفاق بهتری باشد؛ متارکه کرده‌اند ولی پشیمان شده‌اند و به من مراجعه کرده و گفته اند که می‌خواهند بقیه زوجین را نصیحت کنند که برگشتن و ماندن در پایگاه زناشویی و ترمیم آن خیلی کم هزینه‌تر و لذت بخش‌تر از طلاق و بیرون رفتن از آن رابطه خواهد بود؛ چون خیلی سخت است که بخواهیم از نو زندگی را شروع کنیم.

     

    ترمیم آنچه که داریم خیلی وقت‌ها ساده‌تر و بهتر خواهد بود؛ نه تنها در ایران بلکه در تمام جوامع اکثریت قریب به اتفاق افرادی که جدا می‌شوند، دچار پشیمانی می‌شوند یعنی این افراد به خود می‌گویند ای‌کاش می‌شد تا من هم زندگی ام را نگه دارم و برگردم.

     

    درصدی از این افراد از طریق مشاوره به زندگی خود بر می‌گردند و بیشتر از قبل قدر داشته‌های خود را می‌دانند و احتمال اینکه زندگی موفق تری در مقایسه با قبل هم داشته باشند بیشتر است.

     

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *