×
×
جدیدترین‌‌ها

 تقدم سلامت  بر آموزش
رعایت فاصله ۱.۵ متری دانش‌آموزان در کلاس ها ضروری است

  • کد نوشته: 20309
  • مهر 1, 1400
  • وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای دیگر در خصوص بازگشایی مدارس «تقدم تامین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها برفعالیت های آموزشی» را تشریح کرد.
    رعایت فاصله ۱.۵ متری دانش‌آموزان در کلاس ها ضروری است

    به گزارش نخست نیوز ، در متن اطلاعیه شماره (۳) وزارت آموزش‌وپرورش بیان شده است: با توجه به رسالت آموزش‌وپرورش و تقدم ذاتی تامین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در فعالیت های آموزشی و حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس رعایت اصول زیر تاکید شده است:

    با توجه به آثار مثبت آموزش های حضوری ضمن بهره گیری از آموزش تلفیقی غیر حضوری و حضوری برای سال تحصیلی آینده مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آموزش حضوری توسط آموزش‌وپرورش فراهم شود .کلیه مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضاء خانواده‌های دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و … در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند. دستورالعمل تمهید مقدمات آموزش های حضوری با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شود. تامین بودجه مورد نیاز آموزش‌وپرورش برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد. کارگروه اطلاع رسانی با محوریت وزارت ارشاد و مشارکت آموزش‌وپرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی جهت آموزش های حضوری را تدبیر نمایند. پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد.بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی‌های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.تعداد افراد در کلاس ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود. در بخش های عمومی  نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود.فعالیت های ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است. بر این اساس؛ قبل از هر اقدام، این وزارتخانه برای تأمین و تضمین سلامت دانش آموزان، با بهره مندی از ابزارهای مربوطه و  اجرای پروتکل های بهداشتی، تلاش می کند.

     

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *