×
×
جدیدترین‌‌ها

در جنگ آتی، فلسطینی‌ها ظرف ۱۱ روز بیش از ۴۵۰۰ موشک شلیک می‌کنند

  • کد نوشته: 18781
  • شهریور 14, 1400
  • منابع امنیتی عالی‌رتبه در تل‌آویو اعلام کردند که در جنگ آتی فلسطینی‌ها ظرف ۱۱ روز ۴۵۰۰ موشک به اراضی اشغالی شلیک نمی‌کنند بلکه بسیار بیشتر از این تعداد خواهد بود.
    در جنگ آتی، فلسطینی‌ها ظرف ۱۱ روز بیش از ۴۵۰۰ موشک شلیک می‌کنند

    به گزارش نخست نیوز ، به نوشته روزنامه رأی الیوم چاپ لندن، نوعام امیر، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلی برای روزنامه عبری زبان مکور ریشون نوشت: تلاش می‌کنم در این روزهای اخیر بفهمم در نهاد امنیتی و دولت اسرائیل چه می‌گذرد: بنی گانتس، وزیر جنگ نیمه شب به رام الله می‌رود و به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وام و هدایایی تقدیم می‌کند و روابط خود را با تشکیلات تقویت می‌کند. در شهرک‌های اطراف غزه (غلاف غزه) اسرائیل “تروریسم” را مهار می‌کند و بعد از چهار شب از حوادث در نوار مرزی به جای محروم کردن غزه از تسهیلات آن را افزایش می‌دهند. روز گذشته اجازه ورود کالاها به غزه داده شد. قبلا اجازه ورود این کالاها داده نمی‌شد چراکه حماس از آن برای ساخت زیرساخت نظامی استفاده می‌کند. همچنین به هزاران کارگر فلسطینی اجازه ورود به اسرائیل داده شد و مساحت حوزه ماهیگیری به ۱۵ مایل گسترش یافت.

    وی گفت: چه در نهاد امنیتی می‌گذرد؟ در سطح سیاسی که با این تصمیمات موافقت می‌شود چه می‌گذرد؟ به نظر من اسرائیل و حماس در مسیر معامله تبادل اسرا هستند. به نظر می‌رسد اسرائیل تصمیم گرفته به حل و فصل فراگیر با حماس بازگردد. آنچه اسرائیل قبل از هر چیز می‌خواهد آتش‌بس طولانی مدت است. این مساله تنها زمانی محقق می‌شود که معامله تبادل اسرا و مفقود شدگان امضا شود. اخیرا مواضع متفاوتی وجود داشته و برخی می‌گویند اگر تصمیم تلاش برای آتش‌بس است پس باید بهای آن با آزادی اسرای فلسطینی پرداخت شود. اما این آتش‌بس دو پیامد دارد: اول هدیه‌ای برای حماس است به شکل بازسازی انسانی و تسهیلات بزرگ برای نوار غزه و دوم دادن فرصت به گروه‌های مسلح فلسطینی با افزایش قدرت نظامی آن‌ها؛ مساله‌ای که دیر یا زود به درگیری آتی منجر می‌شود.

    نوعام امیر گفت: هیچ کسی در ارتش اسرائیل، شاباک، موساد، شورای امنیت داخلی و دولت اسرائیل دقیقا نمی‌داند که چه اتفاقی درحال رخ دادن است. به رغم این مساله رویکرد اینگونه به نظر می‌رسد که تسلیم شدن در برابر برخی از خواسته‌های حماس تنها راه برای آرامش در غزه و ثبات منطقه‌ای و آرامش سیاسی است. قبل از هر چیز اگر اسرای فلسطینی آزاد شوند حماس این را پیروزی بزرگی برای خود می‌داند. پشت دیوار مرزی همواره می‌گویند که مقاومت همانی است که به آزادی اسرا منجر خواهد شد. علاوه بر این در جنگ آتی فلسطینی‌ها ظرف ۱۱ روز ۴۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک نمی‌کنند بلکه بسیار بیشتر شلیک خواهند کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *