×
×
جدیدترین‌‌ها

بازخوانی سخنان راهبردی رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی
  فرماندهی واحد نیاز جدی اقتصاد

  • کد نوشته: 18747
  • شهریور 13, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ، محمدحسین روشنک عضو سرشناس هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگوی رسانه‌ای بابیان اینکه ” باید در برابر تحریم‌ها عاقلانه مقاومت کنیم ” افزود: همان‌گونه که گفتم ضعف نبود وحدت رویه در فرماندهی اقتصاد کشور حداقل در سه دهه گذشته باعث مشکلات فراوانی در به اجماع رساندن  و همسوسازی نگاه‌ها […]

      فرماندهی واحد نیاز جدی اقتصاد

    به گزارش نخست نیوز ، محمدحسین روشنک عضو سرشناس هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگوی رسانه‌ای بابیان اینکه ” باید در برابر تحریم‌ها عاقلانه مقاومت کنیم ” افزود: همان‌گونه که گفتم ضعف نبود وحدت رویه در فرماندهی اقتصاد کشور حداقل در سه دهه گذشته باعث مشکلات فراوانی در به اجماع رساندن  و همسوسازی نگاه‌ها جهت  اخذ تصمیمات مناسب اقتصادی شده است.

     

    رییس کمیسیون تجارت خارجی اتاق بازرگانی خراسان رضوی که کوله باری از سال‌ها تجربه در حوزه اقتصادی و پشتیبانی از جنگ در سال‌های دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد ادامه داد:  ما وحدت رویه در دولت‌های بعد از مرحوم‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تا حدودی دولت اول خاتمی در سیاست‌های اقتصادی و فرمانداری اقتصادی نداشتیم. اینکه عده‌ای در دولت مقابل دیگران در تصمیم‌گیری بایستند باعث بروز بسیاری از مشکلات می‌شود. ما در دفاع از کشور موفق هستیم ، به فرماندهی سرباز شهید وطن در منطقه توفیق بسیار داشته‌ایم ، در سیاست خارجی توانسته‌ایم با امریکا قدرتمندانه مقابله کنیم، در صنایع دفاعی توانسته‌ایم به تکنولوژی برسیم ، در صنعت هسته‌ای به نقطه مثبت رسیدیم چراکه این حوزه‌ها وحدت فرماندهی داشته است .

     

    اما در اقتصاد و سیاست داخلی به توفیق نرسیدیم ، چراکه فرمانده نبود تا حرف آخر ر ا بزند ، بخش خصوصی را در عمل به بازی نگرفته این فقط در شعار گفته‌ایم کارآفرینان افسران اقتصادی هستند اما در عمل احترام و جایگاه یک سرباز سفر را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ‌و تشکل‌های آن‌ها قائل نبوده و نیستیم ، ما باید کارگروه یا کمیته‌ای فراجناحی و فرا قوه‌ای با مشارکت جدی بخش خصوصی داشته باشیم که اگر تصمیمی اقتصادی گرفته شد کسی حق مقابله نداشته باشد در حال حاضر چون وحدت فرماندهی نداریم هرکسی و هر وزارتخانه ، نهاد و سازمانی برای خود جزیره‌ای جهت تصمیم‌گیری اقتصادی ایجاد کرده است.

     

    دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه گفت: دولت سیزدهم برخلاف تصور عامه یکدست به نظر نمی‌رسد ضمن اینکه یکدستی در تفکر اصلا خوب نیست چون پیشرفت و توسعه در یکدستی ساکت حاصل نمی‌شود ، بلکه فرماندهی واحد لازم ، خوب و واجب است. باید در دولت و جامعه اندیشه‌های متفاوت وجود داشته باشد ، اما باید فرماندهی واحد شکل بگیرد و همه ذیل آن برای آبادانی کشورمان خود را موظف و ساعی بدانند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *