×
×
جدیدترین‌‌ها

حیدری:
«اسلامی» باید در چارچوب اهداف تعیین شده نظام کار کند

  • کد نوشته: 18674
  • شهریور 13, 1400
  • حیدری: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی سازمان حاکمیتی و دولتی است، گفت: رئیس جدید سازمان انرژی اتمی نیز باید در چارچوب اهداف تعیین شده نظام و دولت و انتظارات از سازمان انرژی اتمی در راستای تعاملات بین المللی و تأمین منافع علمی داخل کشور فعالیت کند.
    «اسلامی» باید در چارچوب اهداف تعیین شده نظام کار کند

    به گزارش نخست نیوز ، شهریار حیدری با اشاره به تغییر رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای اسلامی تجربه کار اجرایی، استانداری و وزارت را دارد و اکنون نیز بنابر تشخیص دولت در سازمان انرژی اتمی با آن جایگاه حساس، با اهمیت و تخصصی اش کار می کند. افراد متخصصی در سازمان انرژی اتمی کار می کنند و طبیعتا باید مدیر مافوق در رأس این سازمان کار مدیریتی را بلد باشد. بهتر بود کسی که در رأس سازمان انرژی اتمی قرار می گیرد آشنا و مسلط به حوزه های کاری این سازمان باشد. ما دعا می کنیم که ایشان موفق باشند.

    این نماینده مجلس با بیان این اعتقاد که اسلامی در حوزه وزارت راه اشکالاتی را داشت اما برای موثر بودن تمامی تلاشش را به کار گرفت، افزود: سازمان انرژی اتمی نسبت به یک وزارتخانه حوزه کاری کوچکتری دارد. ما امیدواریم که آقای اسلامی بتواند موفق باشد چون ایشان بنابر تشخیص دولت به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شده است.

    حیدری با اشاره به تجربه و عملکرد روسای پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: آقای اسلامی به دنبال تأثیرگذاری است و ما هم امیدواریم موثر واقع شود. سازمان انرژی اتمی سازمانی با کارکردهای مورد توجه سازمان ملل به ویژه آژانس انرژی اتمی است. این سازمان با نهادهای بین المللی کار می کند و در موضوع برجام هم توجهات بر سازمان انرژی اتمی معطوف می شود. تاکنون عملکرد سازمان انرژِی اتمی خوب بوده است. مشخصا عملکرد آقای صالحی که پیش از آن سابقه وزارت خارجه را هم داشت بسیار خوب بود، چون ایشان به قواعد بین المللی اشراف کامل داشت و در این سازمان هم به خوبی کار کرد. اکنون که آقای اسلامی وارد این سازمان شده امیدواریم که با استفاده از افراد متخصص و آشنا به کارکرد سازمان انرژی اتمی و استفاده از توان مدیریتی خود بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: سازمان انرژی اتمی سازمان حاکمیتی دولتی است. نظام جمهوری اسلامی و دولت انتظاراتی از این سازمان در راستای تعاملات بین المللی و تأمین منافع علمی داخل کشور دارد که طبیعتا اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی باید در راستای این سیاست ها کار کند و اهداف جمهوری اسلامی را پیش ببرد. اهدافی که مشخص و صلح آمیز و در چارچوب قواعد بین المللی است.

    حیدری در پایان با ابراز امیدواری از موفقیت اسلامی گفت: انتظار ما از سازمان انرژِی اتمی توسعه علمی، توانمندی، خودکفایی و اتکا به توانمندی داخلی است. امروز دانش هسته ای، بومی و نهادینه شده و ما در زمینه انرژی هسته ای هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *