×
×
جدیدترین‌‌ها

بررسی روند حرکت بورس

  • کد نوشته: 18617
  • شهریور 12, 1400
  • بازار بورس در هفته‌ای که گذشت حرکتی پرفراز و نشیب داشت و با اینکه وضعیت بازارها صعودی بود اما شاخص کل و شاخص کل با معیار هم وزن نسبت به هفته گذشته نزولی بودند.
    بررسی روند حرکت بورس

    به گزارش نخست نیوز ، ارزش کل معاملات بازار بورس در هفته گذشته ۴۰۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد بود که با ۵۰ درصد رشد به ۶۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم کل معاملات این بازار نیز با ۴۲.۲ درصد افزایش از ۴۹ هزار و ۵۴ میلیون سهم به ۶۹ هزار و ۷۶۴ میلیون سهم رسید.

    وضعیت بازارها به تفکیک

    بازار اول سهام ، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته جاری صعودی بودند به طوری که ارزش معاملات در این بازار اول سهام ۴۳ درصد افزایش را تجربه کرد و از ۱۴۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۱۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین در بازار دوم سهام ارزش معاملات با رشدی ۵۷ درصدی توانست از ۱۶۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال به ۲۶۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در هفته جاری برسد.

    ارزش معاملات در بازار بدهی با رشدی ۳۸ درصدی از ۱۰ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۱۵ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در هفته جاری افزایش یافت. همچنین در بازار مشتقه ارزش معاملات رشدی ۲۲۵ درصدی را تجربه کرد و از ۲۲۸ میلیارد ریال به ۷۴۲ میلیارد ریال رسید.

    ارزش معاملات در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله از ۸۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۲۰ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسید که رشدی ۴۷.۷۸ درصدی را نشان می دهد.

    ترمز شاخص ها کشیده شد

    شاخص های بازار بورس در هفته جاری روندی پرنوسان داشتند و در نهایت شاخص کل بورس با ۱.۹۰ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته از یک میلیون و هزار۵۵۰ واحد تا یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد کاهش یافت که نزولی بیش از ۲۹ واحد را نشان می دهد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۰.۲۲ کاهش از ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ واحد در هفته گذشته به ۴۵۵ هزار و ۳۷۶ واحد در هفته جاری رسید.

    برچسب ها بورس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *